Naar huis

28 januari 2016 - Amsterdam, Nederland

Woensdag 27 Januari

Naar huis. Maar wel in een vermoeiende dag. We moeten om 5:00 uur opstaan. Na het ontbijt met de bus naar het vliegveld. Dat gaat vlekkeloos. Ook het inchecken geeft geen problemen. We hadden gisteren al via internet ingeboekt en stoelen naast elkaar geregeld. Maar de security-check is extreem. Mannen en vrouwen worden gescheiden. Heel veel mensen moeten hun handbagage openmaken en laten onderzoeken. De handbagage krijgt een eigen label met stempel. Ook de stok van Diny.

We maken onze laatste roepies op door nog een souvenir te kopen. Bij het boarden moeten we weer door scanpoortjes. Uiteindelijk zitten we in het vliegtuig. In Dubai nemen we afscheid van onze Oostenrijkse en Zwitserse reisgenoten. Het vliegveld Dubai International is erg groot. Drie hallen, die onderling met een metro zijn verbonden. We doen er een kwartier over om bij onze gate te komen. Eerder dan verwacht mogen we boarden. Het vliegtuig is nog geeneens halfvol. We hebben vier stoelen ter beschikking. Lekker ruim voor de zeven uur durende vlucht. De monitor in de stoelen voor ons kunnen ook camera-beelden geven van voor en onder. Best wel leuk om zo’n vliegtuig te zien taxiën vanuit de cockpit. We sturen Brenda een bericht wanneer we aankomen. Maar we staan nog bijna een uur te wachten totdat we opstijgen. Na een rustige vlucht (niet geslapen) komen we op Schiphol aan. In de gang worden onze paspoorten gecontroleerd. En in de volgende hal met dat nog eens. Maar nu met een scanapparaat, die ook je je gezicht met de foto vergelijkt. Moet je wel in de camera kijken! Maar Klaas keek naar alles behalve de camera. “Meneer, wilt u nog eens uw paspoort in het apparaat steken”. Mocht Klaas nogmaals de procedure doorlopen. Na onze koffers te hebben opgehaald treffen we Jasper en Brenda in de aankomsthal. Al babbelend gaan we naar Brielle.

Rond 22:00 uur zijn we thuis. Na een reis van 22 uur. Phoe. Nog een biertje en de post open maken en dan naar bed. Ons eigen bedje. Terugkijkend op een indrukwekkende reis.

Alle lezers bedankt voor hun reacties.

1. Marloes:
    Welkom thuis!
  2. Dorry pijnenburg.:
    Welkom thuis.
    Interessante reis hebben jullie gehad.
    Genoten van jullie verslag.
    Groetjes Dorry.
  3. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    28 januari 2016
    fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! avonturen genoeg beleefd even?
    geniet van de mooie dag xxx
  4. Koos en Jeanet:
    28 januari 2016
    Welkom thuis , het uitrusten kan nu beginnen !
  5. Helma Schut:
    31 januari 2016
    Was weer een prachtige reis waar jullie met veel plezier op zullen terugkijken. Op naar de volgende trip....!!
    Met veel plezier jullie avonturen gelezen..!!