Weer naar Delhi

26 januari 2016 - Delhi, India

Dinsdag 26 Januari

De laatste reisdag in India. Het is vanochtend zeer nevelig en frisjes. We bezoeken eerst het Agra Fort. Ook dit staat op de Unesco-lijst. Er is een heel verhaal over te vertellen, maar dat kunnen de lezers net zo goed ( of beter ) op internet opzoeken. We wandelden lekker door een kwart van het fort/paleis. De rest is in militaire handen. De zon krijgt langzaam meer sterkte en de nevel trekt op. In het complex zijn heel veel eekhoorns. Ze zijn zo tam, dat ze uit de hand eten.

Na het fort gaan we nog even bij een marmerinlegfabriek langs. Het zal wel geen goed woord zijn, maar men maakt er allerlei zaken van marmer waarbij er allerlei versierselen worden ingelegd. Van pillendoosjes tot salontafels. Heel mooi en erg duur.

Dan een vroege lunch. Klaas neemt Franse uiensoep. Het lijkt meer op champignonsoep met gedroogde gebakken uien. Alles Indian style. Een sitarspeler leukt de boel op. En dan 195 km naar Delhi. We rijden bijna de hele weg over de snelweg en voor het eerst zien we iets wat op een verkeersbord lijkt, men mag daar alleen rechts inhalen. Er wordt dus alleen rechts ingehaald maar wel met getoeter. Deze weg is een tolweg en we stopten dus verschillende malen bij de tolpoorten. Verder reed het goed door. In de buurt van Delhi wordt het drukker en zijn er verschillende wegen afgezet i.v.m. het onafhankelijkheidsfeest vandaag. Het is een zootje en daardoor duurde het lang voordat we in het hotel zijn. Het is een mooi vrij nieuw hotel. Het eten was goed en vooral het toetje was lekker. IJs met een soort flensje met honing. Alcohol wordt er niet geschonken vandaag omdat het een feestdag is. ?? Morgenochtend worden we om 5.00uur gewekt om daarna naar het vliegveld gebracht te worden. De eerste vlucht naar Dubai is voor iedereen op een na hetzelfde en daarna scheiden onze wegen naar Zwitserland, Oostenrijk en Nederland. De ene meneer die niet mee gaat, is 88 jaar en doet de halve wereld in drie maanden. Hij is begonnen met ons in India, gaat hierna naar Thailand en als afsluiting gaat hij een cruise maken door de Caraïben. Wat een zegen als je op je 88e dit nog alleen kan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Koos en Jeanet:
    26 januari 2016
    Bedankt voor jullie reisverhalen. Het was leuk om jullie zo te volgen. Het is een mooie en bijzondere reis geweest volgens ons. Een goede en voorspoedige terug reis.
  2. Wilfried en Patricia:
    26 januari 2016
    Het was leuk jullie verhalen te lezen en ook de mooie foto's. Het moet de moeite geweest zijn....We wensen jullie een behouden reis terug naar Nederland.
    Groetjes Wilfried en Patricia
  3. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    26 januari 2016
    Jeetje gen rum/cola . Feestjes zonder alcohol zijn ook gezellig.
    Mooie reis denk ik zo. Veilige thuisreis
  4. Jan en Iet:
    26 januari 2016
    Bedankt voor jullie mooie reis verhalen.En een hele goede thuis reis.
  5. Hans en Klara:
    27 januari 2016
    Goede reis terug, en we komen jullie foto's thuis bekijken en jullie verhaal te horen.
  6. Gerard:
    27 januari 2016
    Oeps zomaar jullie reisblog gemist.. op 1 of andere manier waren meldingen in mijn spam box gekomen. Indrukwekkende reis zeg. Ik zal een en ander uitpronten voor ma. Groetjes Gerard
  7. Dammie:
    27 januari 2016
    ik wens jullie een goede terugreis en een behouden aankomst