Great Smoky Mountains

30 september 2014 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Dinsdag 30 september

Vandaag staan de Great Smokey Mountains op het programma. We bezoeken eerst het bezoekerscentrum, waar we een film over het park zien. Het blijkt een heel oud park te zijn met een grote variëteit aan bomen, planten en dieren. Er zijn ook beren.

Na de film bespreken we met de dame achter de balie wat handig is te doen vandaag. Ze geeft ons wat tips en merkt op, dat ze iets van een accent hoort. Lief he.

Nadat we vertellen, dat we uit Nederland komen, zegt ze dat ze dacht dat we Duitsers waren. Hoeps.

We rijden langs de rivier; onderaan de bergen. Halverwege willen we een oude school bezoeken. Maar de dirtroad wordt per meter slechter. Dus we keren om. We gaan nog even door op de zijweg, in de hoop in het naburige dorp wat koffie te kunnen scoren. Komen we bij een needle craft cottage tegen. Deze winkel is drie keer zo groot als de handwerk winkel in Brielle. Maar daar wonen 16.000 mensen en hier denk ik 160!

We kopen een borduurpatroon van een zwarte beer.

Dan ietsje verder kunnen we koffie kopen bij een benzinestation. We nemen er ook maar gelijk twee dubbelgevouwen pannenkoeken met kersen en appel bij.

Heel lekker. Dan gaan we weer terug naar het park.

Nu gaan we wel naar Cades Coves. Dat is een rondrit van 1 a 1,5 uur. Onderweg zijn er allerlei gebouwen. Een blokhut, verschillende kerken, begraafplaatsen etc. We bekijken veel dingen, maar het wordt steeds later en het verkeer gaat steeds langzamer rijden.

En we willen op tijd terug in Pigeon Forge zijn, want we hebben kaartjes voor de dinnershow van Dolly Parton; Dixie Stampede.

Eerst krijgen we een optreden van drie muziekkanten met blue-grass muziek.

Dan worden we naar de zaal uitgenodigd. Deze is rond een piste gebouwd en kunnen circa 800 mensen in.

Tijdens het eten door (o.a. een hele kip en een flinke portie varkensvlees) zien wij een show met paarden, buffels, varkens en kippen. Allemaal heel leuk.

Na afloop lopen we naar het hotel en maken de blog.