Naar Grants Pass

8 september 2017 - Grants Pass, Oregon, Verenigde Staten

Op ons verhaal van gisteren over de hamburger, kregen we veel reacties. Bedankt allen. Altijd leuk om te weten, dat alles gelezen wordt. Als stimulans wordt een foto geplaatst (vanaf internet) van deze befaamde burger.

Maar nu terug naar vandaag.

We rijden verder zuidwaarts over de highway 101; “the pacific coast scenic byway”.

Scenic moet je vandaag lezen als “  ’k zie niks ”.Tot elf uur is het potdicht van de mist.

We passeren schitterende kusten, maar nemen niets waar. Rond een uur of elf wordt het beter, maar dan gaan we landinwaarts. Weer een scenic route. Dit keer langs de Umpqua-river.

Maar ook hier is het mistig. Niet zozeer de zeemist of de lage bewolking, maar meer fijnstof van de bosbranden in de buurt.

Onderweg zien we enkele Roosevelt-elanden.

Ook zit er een snelweg in de tocht van vandaag Helaas. Net voor onze stop Grants Pass, bezoeken wij een winkel waar borduurpakketten worden verkocht. Ook zijn er planken vol met pakketten, die je gratis mee mag nemen. Alleen een bijdrage voor het lokale goede doel is genoeg. Mooi toch.

Diny bedwingt zich met slechts 5 pakketten.

In Grants Pass gelijk maar langs de firma Hellgate gegaan. Wij hadden in Nederland een 2-uur durende tocht met een jet boot geregeld, maar net voordat we vertrokken uit Nederland, kwam het mailtje, dat door de droogte het water in de Rogue-river te laag is. Dus kregen we ons geld terug.

Dat het droog is, hebben we ook onderweg gezien. Overal borden met een wijzer, die het gevaar voor bosbrand aangeeft. Het is momenteel het op een na hoogste gevaar-niveau.

Wellicht krijgen wij er later ook nog mee te maken. Op zondag hebben wij een bezoek aan Crater Lake gepland. Maar helaas zijn enkele wegen afgesloten door brand. Hopen maar dat het snel oplost.

De temperatuur schommelde erg. ‘s-Ochtends was het 15 ⁰C, maar vanmiddag werd het 30 ⁰C.

1. Dammie:
    9 september 2017
    mooie foto's ,fijn genieten.
  2. Cor Klop:
    9 september 2017
    Lekker genieten luitjes, kunnen helaas niet alle mailtjes meer lezen. Want wij zijn ook vertrokken naar zuid Frankrijk en zitten op een camping op de zuidkant van Parijs. Hebben ook goed weer maar helaas niet overal verbinding. Cor en els 😍