Dagje Grants Pass

9 september 2017 - Grants Pass, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag weer een “rust”-dag. Door het uitvallen van de jet-boot hebben we lekker de hele dag tot onze beschikking. We besluiten niet naar de Oregon Caves National Monument te gaan. Hoewel het hier vlak om de hoek ligt, zien we er vanaf. De gids verteld: “The Discovery Tour has 500 steps (most of which are steep and uneven) with a total climb of 230 feet (70 m). The lowest passageway is 45 inches (about 1 m) high”. We denken, dat dit niet zo geschikt is voor ons.

Dan maar lekker Grants Pass in. Het is nog steeds heiig van de naburige bosbranden.

De mensen die we spreken verontschuldigen zich hier ook voor. Het is hier meestal zo mooi en helder.

We bezoeken de farmers market. Veel kraampjes met biologisch verantwoord geteelde producten. Bijvoorbeeld bakje aardbeien $ 6,00. Het Grants Pass Museum of Art is aardig, maar niet het omrijden waard. Dan zien we bordjes “Senior Fair”. Wij er op af. In een soort sporthal is er een soort beurs waar allerlei organisaties zaken doen t.b.v. ouderen. Dat kan variëren van gehoorapparaten, verzekeringen, pensioenzaken maar ook hulpaanbod tussen oudere en vrijwilligers.

Voor mensen uit Nederland niet veel te halen. En voor de standhouders niet veel business te maken.

Ook bezoeken we enkele thriftshops, de betere kringloopwinkels. Voornamelijk kleding wordt hier aangeboden. We gaan ook nog bij een handwerkzaak naar binnen. Diny koopt wat DMC-garen tegen bespottelijke prijzen. Na een lunch bij de chinees (met fortune-cookies) gaan we even naar het hotel terug. Vanavond bezoeken we het Barnstormers Theatre, waar we een blijspel bijwonen. Kijken of we het kunnen volgen en snappen

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    10 september 2017
    wat jammer van de mist (jullie eerdere verhaal) en van de bosbranden! maar jullie genieten wel zo te zien. mooi om te lezen. hart.gr. uit Rotjeknor
  2. Dammie:
    10 september 2017
    Wat stond er op jullie fortune cooky?
    al die treden lijkt me niks, goed dat jullie dat oversloegen,
    fijne reis,
    Dammie
  3. Dammie:
    mooie hoed!
  4. Marjan:
    14 september 2017
    @klaas: staat je GOEDDDD!!
  5. Ina:
    24 september 2017
    voor mij zijn die treden nu ook nog niets