Glacier National Park

24 september 2017 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

We hadden een uitstekend ontbijt, nou ja uitstekend het was goed, het eitje maar warm gemaakt in de magnetron want een ei wat in het ijs gelegen heeft op brood is niet zo lekker.

Vanmorgen gaan we naar de kerk in Kalispell het wordt een Rooms Katholieke kerk St.Matthew’s

Er zijn drie diensten en we besluiten naar de dienst van 9.30 uur te gaan.

Een echte kerk om te zien, met bijzonder gekleurde torentjes. Binnen zijn er mooie gebrandschilderde ramen.

De kerk was behoorlijk vol en wat opvallend was was de enorme hoeveelheid kinderen en dat zonder kinderoppas of kindernevendienst. Ik had medelij met de ouders en de kinderen die de hele dienst druk waren met elkaar. Zowel voor als achter ons zat een gezin met vier kinderen variërend in de leeftijd 10 tot een half jaar.

Voor ons waren het vier jongens die alle vier hetzelfde gekleed waren, lange broek met een echte cowboyriem en ook cowboylaarzen.

De jongste werd al snel onrustig dus pa ging met hem naar achter.

Achterin de kerk is een balkon en daar zaten aan het eind van de dienst veel ouders met de kleinsten om de dienst niet te verstoren denk ik.

Maar al deze drukte om je heen maakt wel dat je niet de aandacht bij de dienst heb.

En als er dan nog een kind een poepbroek heeft voor je is dat helemaal afleidend

Maar het was een bijzondere ervaring.

Na de dienst rijden we via de Mc Donalds voor ons kopje koffie naar het Glacier National Park.

Hoe dichter we bijkomen hoe meer last we hebben van de rook. Daar is ook een flinke bosbrand gaande. Bij de informatie vertelden we ons welke wegen we konden rijden.

Dat waren er niet veel, maar we begonnen vol goede moed. We stopten bij Fish Creek en wandelden wat rond. Aan de andere kant van het meer zagen we flinke rookpluimen.

Na een uurtje kwamen we tot de conclusie dat het toch niet zo leuk was al die rooklucht en besloten terug te rijden. Jammer want het is een prachtig park.

We bezochten nog even Wall mart  en gingen toen terug naar het hotel waar we om ongeveer 15.30 uur waren.

1. Helma Schut:
    25 september 2017
    Wat ongelofelijk zonde van alle natuur die zo in vlammen opgaat.
    En ook héél erg jammer dat dit nu net bezig is tijdens jullie reis.
  2. Cor Klop:
    25 september 2017
    Zonde van die kerkdienst, zal je bij ons niet zo gauw zien denk ik. Maar wel mooi een keer mee te maken.
    Was die rode gedeelte van het nat.park verbrand gebied wel een heel groot gebied zo te zien , Zonde.
    Wel weer mooi foto's geziene. Grtjes Els en Cor
  3. Koos en jeanet:
    25 september 2017
    Je kan die kerk zo in disneyland neer zetten . Aardige kleurtjes .
    Inderdaad jammer van al die branden .
  4. Ina:
    1 oktober 2017
    Wel apart zo'n kerkdienst.
    Inderdaad de kerk kan zomaar in disney staan