Naar Coeur d'Alene

25 september 2017 - Coeur d'Alene, Idaho, Verenigde Staten

Vandaag is het een lange dag. We gaan weer naar Idaho en dat is weer 9 uur later dan Nederland. Dus krijgen wij er een uurtje extra bij! Snappen jullie het nog?

Maar eerst ontbijt. Diny maakt de koude eitjes warm en ik probeer mijn kunsten op het wafelijzer. Het resultaat is: Mwhaah, het kon beter.

Dan de auto in voor de rit van vandaag. Deze duurt ongeveer 4 uur en gaat door schitterende natuur.

We rijden langs de Kootenai-river. Onderweg komen we bij de Kootenai Falls. Niet de hoogste waterval, maar wel een met heel veel water. Een soort Schaffhausen dus.

Ook kun je naar een swinging bridge (hangbrug) gaan. Ik heb daar wel zin in. Het is een zeer oneven pad dus Diny besluit om terug te keren. Verstandig.

Onderweg kom ik een filmcrew tegen, die daar opnamen voor de film Radioflash aan het maken zijn. Wat een circus. Zeker 20 man en vrouw die ogenschijnlijk alleen staan te wachten. We zullen de filmtitel in de gaten houden.

Onderweg nog een lunch gehad, maar erg veel is er vandaag niet te melden.

We komen op 24 mile langs de Canadese grens. Maar hebben geen behoefte om deze over te gaan. Trouwens ook geen visum voor Canada.

We waren rond 15:00 uur in het hotel in Coeur d’Alene. Deze plaats heeft 50.000 inwoners en is de grootste plaats in de “Panhandle” (steel) van Idaho. Het silhouet van Idaho lijkt op een steelpan

Morgen gaan we deze plaats maar eens verkennen. We zijn nu op 667m hoogte, dus de lucht is niet meer zo ijl.

Ook de temperatuur is omhoog gegaan. 19⁰C. En de vooruitzichten zijn goed. Op naar de 25⁰C en de korte broek.

Antwoord op de reacties:

Helma / Cor en Els / Koos: Brand is iets natuurlijks. Vervelend voor mens en dier, maar de flora zit er soms om te springen. Met het verbranden van de hoge bomen komt er weer licht op de grond en daar hebben de struiken dus weer plezier van. Ook zijn er type naaldbomen, die hun zaden in de kegels pas loslaten bij hoge temperaturen. Kortom, ze kunnen alleen voortplanten na een brand.

Dit alles heeft een Ranger ons verteld.

Cor en Els: Ja, het rode gedeelte op de foto geeft de brand weer. Het zijn echt grote gebieden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anneke Jut:
    26 september 2017
    nog maar 1,5 week. gaat snel die tijd :)
  2. Ina:
    1 oktober 2017
    Heerlijk die verhalen. Je hebt het idee dat jijzelf ook op reis bent