Naar Kalispell

23 september 2017 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

Er heeft vannacht een grote weersomslag plaats gevonden. Hadden we gisteren een sneeuwstorm onderweg, nu is het helder en droog. Zelfs is er een blauwe lucht te zien. Uiteindelijk zal het vandaag nog 12 ⁰C worden. En de voortuitzichten zijn zelfs beter.

Vandaag gaan we naar het Noorden, richting Canada. Naar Kalispell, waar we het Glacier Nationaal Park willen bezoeken Of het allemaal lukt, weten we niet. Verleden week was er veel afgesloten i.v.m. bosbranden. Zelfs zijn er evacuaties geweest. Maar hoe het nu is merken we morgen wel.

Maar vandaag zijn we eerst naar Berkely Pit geweest. Butte is bekend om haar kopermijnen. Deze zijn of waren de grootste van de wereld. Maar met het dalen van de koperprijs en het openen van effectievere mijnen zijn er vele oude mijnen gesloten. Zo ook Berkely Pit. Hier werd als laatst de dagmijnbouw bedreven. Er ontstond zo een put van 2100 bij 1700 meter en 550 meter diep. In 1983 heeft men de mijn gesloten en de pompen uitgezet. Met als resultaat, dat er nu een gigantisch meer is ontstaan. Met water, wat niet geschikt voor consumptie is. Het heeft dezelfde PH-waarde als azijn.

Maar mooi is de put wel met al die kleuren.

Dan op weg naar Kalispell. Dwars door Montana heen. Met heel veel bergen om ons heen. De naam Montana is dus zeer goed gekozen.

Onderweg zien we twee keer een hert langs de weg. De borden zijn niet overbodig.

Rond 15:30 uur komen we bij ons hotel aan. We krijgen een kamer op de tweede verdieping. Klaas begint een zielig verhaal. Met als resultaat, dat we ge-upgrade worden naar een betere kamer op de begane grond. Netjes toch?

Als antwoord op de vorige reacties:

Voor Koos: Vandaag is dag 24 van een trip van 37 dagen.

Voor Gerard: Kijk maar op de foto

1. Jan en Iet:
    24 september 2017
    Wat een mooie verhalen.wij lezen er steeds een hoop achter elkaar áls we thuis zijn.Dat gaat beter als op de telefoon.Gaan nu weer naar de camping.groetjes van ons beiden...
  2. Koos en jeanet:
    24 september 2017
    De koffie is goedkoop daar , hier betaal je meer bij de Mac .
    Is dat klaas aan het eind van de tunnel ?
    Wel een schitterende natuur daar .
  3. Gerard:
    24 september 2017
    Kan Klaas de winterjas nog terug brengen? Scheelt weer gewicht in de koffer!
  4. Ina:
    24 september 2017
    Wat een geweldige verhalen en prachtige foto's.

Deze keer wel gelukt om te plaatsen.
  5. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    24 september 2017
    Geniet van de reisverhalen. Wat een diversiteit aan natuur. Geweldig.
    Geniet er nog van xx