Naar Fort Worth

29 september 2019 - Fort Worth, Texas, Verenigde Staten

Wat later dan anders schrijven we onze blog. De reden is, dat we net terug zijn van de rodeo. Maar laten we met de ochtend starten.

Na het ontbijt zijn we naar de dierentuin van Abilene geweest. Met een coupon (twee voor de prijs van een) naar binnen.

Het is een klein leuk dierentuintje. Met nadruk natuurlijk op de dieren rondom Texas. Want chauvinistisch zijn ze hier wel.

Maar het leuke is, dat je nu ook dieren ziet, die je anders niet ziet  We zien bijvoorbeeld de Alligator Snapping Turtle.

Tja, wie kent hem niet!

Maar ze hebben ook leeuwen, neushoorn, giraffe. We drinken koffie in de diergaarde. Men kijkt wel vreemd op. Koffie?? Geen coke of dr Pepper? Of iets anders stijf van kleurstoffen en suikers. Maar zowaar maakt men special voor ons koffie.

Na een uur of twee gaan we verder. Het schiet lekker op, totdat we bij Weatherford komen Een file van jewelste. Men blijkt in dit weekend een viaduct aan het bouwen te zijn. Dit gaf een file van dik een uur.

We passen onze plannen aan. Want we willen dolgraag om 16:00 uur op de Exchange Avenue zijn. Maar daar straks meer over.

We checken in in het hotel. Met zwembad, wat open was, zagen we.

We gooien onze spullen in de kamer en gaan met spoed naar de Historic Stockyards. In Nederlands, de veemarkt.

We zijn net op tijd, om op 16:00 uur de gebruikelijke optocht van longhorns door de exchange avenue te zien. Begeleidt door een aantal cowboys gaan een twintigtal longhorns door de straat. Zie filmpje.

Hierna gaan we wat eten en winkelen. Want we hebben kaartjes voor de rodeo die om 20:00 uur begint,

Bij binnenkomst, vertelde de portier, dat we overal mochten zitten.

Dus wij zoeken een leuke loge uit. Blijken er toch mensen te zijn, die kaartjes met dat stoelnummer hadden. En nog erger; daar ook wilde zitten. We schoven wat op. En dat ging wel vijf keer. Dus je mocht waarschijnlijk niet zo maar overal gaan zitten.

Maar de rodeo was heel leuk. In dik twee uur werd er op wilde paarden gezeten, werden er kalveren met lasso’s gevangen en vastgebonden, werd er snel om vaten heen gereden en tot slot was er bull-riding.  Tot mijn verbazing werd op sommige nummers ook door dames meegedaan. Echte Power Girls. Go fot it!!

Rond 22:00 uur was alles voorbij. Maar het was nog steeds 29 graden. Iedereen loopt in korte broek over straat. En druk dat het daar was. Heel gezellig.

In een klein half uurtje terug naar het hotel gereden. Onze koffers uitgepakt en de blog bijgewerkt.

Het weetje schiet er vandaag bij in.

1. Annie:
    29 september 2019
    Dat was een hele leuke dag,denk ik zo!
    Leuke foto waar jullie beiden op staan.
  2. Anneke Peelen:
    29 september 2019
    Weetje: Het vlees van de alligatorschildpad wordt beschouwd als erg smakelijk. Hierdoor is er al sinds de kolonisatie hevig op de schildpad gejaagd waardoor de soort nu zeldzamer is. Vroeger reikte het verspreidingsgebied waarschijnlijk van Zuid-Canada tot het noorden van Mexico. In sommige gebieden is de alligatorschildpad al ernstig bedreigd, echter lang niet overal. In het grootste deel van zijn verspreidingsgebied is de schildpad beschermd.
  3. Koos en jeanet:
    29 september 2019
    Mooie foto,s en filmpje .
    Mag dat nog daar kalfjes vangen met een lasso , of hebben ze daar geen dieren bescherming . ik zie hier al een boer met koeien door brielle lopen . ze doen al moeilijk over sommige schaapherders hier op het eiland .
  4. Klaas Jut:
    30 september 2019
    Ze doen het hier elke vrijdag- en zaterdagavond. Traditie