Naar Abilene

27 september 2019 - Abilene, Texas, Verenigde Staten

Vandaag eerst een gesprek gehad met de manager van het hotel. Het was de tweede keer deze vakantie, dat ik meer moest betalen voor het hotel, dan dat ik via internet had afgesproken. Nu bleek, dat na dec 2018 (toen ik dit hotel geboekt had) er nu ook belasting wordt geheven door de county. Dus ik betaal State Tax, County Tax en City Tax. En soms betaal je ook nog Environmental Tax. En dan heb je nog tips en/of services van 15%, 18%, 20% of 25%.

Niet droevig geworden van dit verhaal vertrekken we naar Abilene. U weet wel:

Abilene, Abilene,
Prettiest town I've ever seen
Women there don't treat you mean
In Abilene, my Abilene.

Onderweg rijden we door de great plains. Grote lege vlakten. Soms met Ja-knikkers, soms met mais of katoen.

En nu heel veel windmolens. Wel honderden. Tegen de middag bereiken we Abilene. We gaan eerst naar de Frontier Texas. Een zeer moderne tentoonstelling over Texas. Over de indianen, de buffalo’s, de militairen, de cowboys, de gokkers en vooral de pioniers.

Allemaal heel leuk gedaan.

Daarna even kijken bij The Grace. Dat is een voormalig hotel, tegenover het oude station. En nu omgebouwd tot kunstmuseum. We bekijken de huidige exposities, maar erg boeiend is het allemaal niet. Dan lekker vroeg naar het hotel. Met zwembad. En een kingsize bed. We worden verwend.

Weetje: Gisteren spraken we een man, die even niet in zijn caravan wilde slapen. Diny vroeg hem hoe het met de rijbewijzen zat. Op highschool krijg je verkeerslessen. Na het afleggen van een theoretische multiple choice test,

krijg je op je 16de je rijbewijs. Incl voor een caravan van 10 meter.

Hij was verbaasd over onze duur van de vakantie. In het algemeen is in de USA de regel: 1 jaar bij de baas = 1 week vakantie, 2 jaar = 2 weken, 3 jaar of meer = 3 weken. Voor managers is deze norm iets ruimer.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    28 september 2019