Flea-market en de Frist

27 september 2014 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Zaterdag 27 september

Vandaag gaan we eerst naar de Nashville Flea Market. Deze is elke maand 1 weekend bij de Nashville Fairgrounds. Hier staan zo’n 1500 stalletjes. Het is er warm en druk. Men verkoopt er alles. Ook wat in onze ogen geen waarde meer heeft, zoals verroest gereedschap.

Maar ook veel kunstbloemen en pistoolholsters, bourbon-vatten en opgezette hertenkoppen.

We eten een broodje hotdog. Je hebt snel contact met de mensen, die om je heen zitten. Zo ook met de mevrouw, die met haar man en twee zonen ook iets aten. Iets zoals zoete aardappel, gekookte maiskolf, gefrituurde augurk. Haar vader kwam uit Noorwegen, dus toch iets wat ons bond. Haar zoons heette Jack en Jasper. Weer iets wat ons bond. Na de markt gaan we naar The Frits, Center for the Visual Arts. Daar waren verschillende tentoonstellingen zoals over Kadinsky, maar wij kwamen voor Real/Surreal. Een verzameling uit het Whitney Museum of American Art te New York. Een tentoonstelling van Amerikaanse kunstenaars die op de grens van realisme, surrealisme werkten. Met o.a. met favoriet Edward Hopper.

We gaan wat eerder naar het hotel om te rusten, vanavond gaan we naar het Nashville Nightlife Theater voor een dinner-show. En we weten niet, hoe laat die afgelopen is.