Country, country, country

26 september 2014 - Nashville, Tennessee, Verenigde Staten

Vrijdag 26 september

Na de blog en het ontbijt gaan we Nashville in. We hadden het plan om bij Hard Rock Café te parkeren, maar daar waren zoveel haken en ogen aan, dat we maar besloten om bij de bibliotheek onze auto neer te zetten.

Eerst even een bak koffie bij Starbucks en dan de stad in.

We gaan naar Ryman Auditorium. Daar wordt sinds 1892 muziek gespeeld. Dit gebouw is bij ons beter bekend als de Grand Ole Opry. Genoemd naar de muziek-uitzending op de radio en televisie, die hieruit werd uitgezonden.

Het is een beetje als Carre bij ons. Je hebt het als artiest gemaakt, wanneer je daar mag optreden. De rij van artiesten is voor ons zelfs bekend.

Je kunt er zelfs een CD laten opnemen. Wij kiezen voor het maken van een foto op het podium. Maar staande in de rij, is er een aardige Amerikaanse dame, die het voor ons wil doen. Dus dan doen wij als Hollanders gelijk. Scheelt tijd en geld.

Dan lopen we verder naar de Country Music Hall of Fame and Museum.

Een hele mond vol. Je kunt er rustig drie tot vijf uur voor uittrekken wanneer je alles wilt zien. Wij slaan sommige vitrines over. Wij kennen toch niet alle grootheden die hier worden tentoongesteld. Maar de meeste kennen wij als niet-country-minded toch wel. Wel kostuums, muziekinstrumenten, geluidsfragmenten en foto’s.

Na afloop zijn we wat gaar en gaan naar het hotel terug. Even een beetje bijkomen. Zo’n rondtrip is al met al best wel eens vermoeiend.

Vanavond scharrelen we ons kostje wel bij elkaar in de buurt van het hotel. We gaan waarschijnlijk naar het steakhouse.