De Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad

18 september 2019 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag is het een hoogtepunt van de vakantie. Voor Klaas dan. We gaan met de Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad mee.

We moeten vroeg op (6:30 uur) omdat je een half uur voor vertrek bij de trein moest zijn.

Eerst ontbijten we bij McDonald’s, die naast de trein ligt.

Sausage Egg McMuffin met koffie. Niet echt lekker op je vroege maag.

We checken in bij het ticket-office en krijgen onze definitieve kaartjes met bijbehorende instructies.

Voor ons vertrekt een trein om 8:00 uur; die van ons om 8:45 uur.

Dus tijd genoeg om foto’s te maken, de shop te bezoeken en in het museum te kijken.

We hebben een zitplaats in gondola 2. Dat is een open bakwagen met goede banken en een dak. Maar wel in direct contact met de buitenwereld. Het heeft z’n voor- en tegens. Ze ziet alles heel mooi en kunt goede foto’s maken, maar als het regent kun je wat nat worden.

We vertrekken vanuit Durango (1988 m) naar het 50 miles (= 80 km) verder gelegen Silverton (2840m). Een bijna 4 uur durende rit. Door het stadje Durango, maar ook door de kloof van de Animas rivier en door het San Juan National Forest. Een zeer mooie, maar lange rit. In Silverton hebben we 2 uur, voordat de tocht op dezelfde wijze weer terug gaat. Silverton is een oud mijnstadje, maar zou nu Vollendam in de bergen kunnen heten. Er is nauwelijks een verharde straat, maar alles wat er langs staat is op toeristen uit. Eettentjes en souvenirs-zaken.

Tijdens de rit hebben we veel aanspraak met onze medereizigers. Uit Phoenix Arizona, uit North Carolina, uit Noorwegen en uit ??

Maar de ritten duren lang. Het resultaat is dan ook dat we zeer vermoeid om 18:30 weer op het perron in Durango staan.

Gauw nog wat eten bij Denny’s. En na getankt te hebben, zoeken we het hotel weer op.

Weetje, dat wanneer je met de auto rechtsaf wilt, dat je door het rode verkeerslicht mag rijden. Zolang je maar niet het overige verkeer hindert

1. Gerard:
    18 september 2019
    en eindelijk kon Diny de jaren geleden gevolgde cursus in praktijk brengen.... "Eine Fahrkarte bitte".
  2. Klaas Jut:
    Je komt niet ver met Duits in de USA
  3. Gerard:
    18 september 2019
    En toch was het een Amerikaan die ooit zei: " Ich bin ein Berliner!"
  4. Annie:
    18 september 2019
    Wel een mooie treinrit,lijkt mij!
    En hebben jullie het droog gehouden?
  5. Klaas Jut:
    18 september 2019
    Nee, bij Silverton heeft het even geregent
  6. Koos en jeanet:
    18 september 2019
    Mooi die oude treinen en ook de omgeving is natuurlijk heel mooi. Namens Jeanet bedankt voor de kaart
  7. Cor Klop:
    19 september 2019
    Prachtige foto's weer Klaas en Diny, wij reizen nu door Thailand en hebben weinig tijd om te reageren maar blijven jullie volgen als we wifi hebben. Grtjes Els en Cor (groetjes aan Diny)