Naar Dallas

1 oktober 2019 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

Vanochtend gaan we eerst naar de dierentuin in Fort Worth. Volgens eigen zeggen één van de top 5 dierentuinen in de USA.

Het is inderdaad een hele mooie dierentuin. Niet erg groot, maar wel hele mooie verblijven. Zo bestaat het nijlpaardenverblijf uit een bassin met een glazen wand. Grappig, want nu kun je het nijlpaard gracieus voorbij zien gaan. Ik weet niet of het lopen of zweven is.

En hetzelfde hebben ze gedaan met MOLA (museum of living art). Hier zwemt o.a. een zoutwater krokodil van 4,5 meter. De grootste in Noord-Amerika.

Een minpuntje is de koffie. Er zijn verschillende food-outlets (zelfs Burger King en Pizza Hut), maar koffie kun je nergens kopen. Wel soda’s en ander suiker – en kleurstofdragers volop, maar koffie; ho maar.

Pas helemaal op het uiteinde van de tuin, in Texas Wild heeft het restaurant daar de door ons gewenste koffie.

Rond 13:00 uur vertrekken we uit Fort Worth. Het is nog geen 3 kwartier rijden naar Dallas.

De steden zijn zowat aan elkaar gegroeid. Zoiets als Rotterdam, Delft, Den Haag.

Eerst doen we wat winkelen bij Walmart. En dan naar het hotel. Met kingsize bed en zwembad. Google zegt, dat het hier 34 graden is, maar als 39 graden aanvoelt. Pool, here I come!!!!

PS Jammer. Nadat de poolboy het zwembad had schoon gemaakt, ontdekte hij dat de pomp kapot is. Dus ketting om het hek en zwembad dicht. Morgen na drieën gaat het weer open. Een gevalletje “Morgen gratis bier??”

Weetje, waarom ze een Braziliaanse Briluil zo genoemd wordt? Doe eens een gok??

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    1 oktober 2019
    Wow wat een beest! Creepy 🤪.
  2. Koos en jeanet:
    1 oktober 2019
    HEEHAAA op de stier !!!
    Weer een hoop gezien en gedaan .