Naar Colorado Springs

22 september 2019 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

Vanochtend na het gratis ontbijt naar Colorado Springs. Het is een -relatieve- korte afstand; 142 km.

Maar helaas werd er volop aan de snelweg gewerkt dus was er wel eens oponthoud of file.

Bij Castle Rock gaan we naar de Outlets. Ook in Nederland wel bekend zo’n fabrieksverkoopstadje.

Klaas koopt twee polo’s van zijn favoriete merk en Diny kan niet slagen voor een nieuwe handtas.

Na wat koffie door naar Colorado Springs. Daar bezoeken we het park Garden of the Gods. Maar het is zaterdag en iedereen heeft het idee om daarna toe te gaan. Rondjes rijden voor een parkeerplek.

Door naar Manitou Springs, een soort Volendam. Vol met toeristen.

We bezoeken eerst Miramont Castle. In 1895 liet een Franse priester dit voor zijn moeder bouwen. Lief toch!

We doen de self-service-tour (er is geen andere). We hadden ook in de tearoom scones met clotted cream willen eten, maar deze ruimte was besproken.

Door naar Cave of the Winds Mountain Park.

Maar daar wordt vooral zip-line en dat soort zaken gedaan.

Uiteindelijk zijn we naar de Manitou Cliff Dwellings gegaan.

Dat zijn rotswoningen van ongeveer 1100 AD. Ook is er een Pueblo (1898) waar een museum in gevestigd was.

Na al dit bezoeken worden we toch een beetje moe. Dus naar het hotel.

Daar hebben we met de aardige dame aan de balie onenigheid over de prijs. Er wordt $ 1,61 meer afgerekend, dan dat via Booking.com was afgesproken. Ook is het zwembad dicht en het ontbijt wordt vanaf 1 september niet meer geserveerd. Boven op de kamer aangekomen, blijkt het internet vanuit de Pueblo-tijd te stammen. Traag en valt vaak weg.

Straks wat eten bij Edelweiss restaurant met een authentic german cuisine. We zullen zien.

We zijn net terug van Edelweiss. Lekker gegeten. Maar naar hun standaard duurde het wat te lang. Men had ons kennelijk even uit het oog verloren. Als compensatie kregen we twee gebakjes mee.

Mooi, want Diny is -in Nederlandse tijd- jarig. In Amerikaanse tijd moet ze nog even wachten.

Weetje dat er op de snelweg wordt aangedrongen om weggebruikers, die dronken zijn of zich agressief gedragen aan te geven. Het doel snappen we, maar voelt toch niet lekker aan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wilfried en Patricia:
    Proficiat met je verjaardag Diny
  2. Anneke Peelen:
    22 september 2019
    Wordt je niet dood gegooid met cars (disney film) daar?
  3. Klaas Jut:
    23 september 2019
    Wij hebben daar helemaal (nog) niets van gemerkt.
  4. Marloes:
    22 september 2019
    Gefeliciteerd! Maak er een mooie dag van!
  5. Corry Bussching-van der Jagt:
    22 september 2019
    Gefeliciteerd met je verjaardag en één gezellige dag😘
  6. Corry de Prieëlle:
    22 september 2019
    Ook van uit Brielle van harte gefeliciteerd.
    Jullie hebben wel een druk dagje achter de rug zeg,
    Ook voor vandaag weer een mooie dag,
  7. Johan Balvers:
    22 september 2019
    He Diny.......van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Maak er weer een mooie dag van ! Groetjes van ons .
  8. Annie:
    22 september 2019
    Hoi Diny,van harte gefeliciteerd en een mooie dag! Ook Klaas gefeliciteerd!
  9. Ria en Joost:
    22 september 2019
    Diny van harte gefeliciteerd met je verjaardag. (en Klaas natuurlijk ook)
    Wij zijn onze vakantie bijna alweer vergeten maar we zijn dus thuis.
    Veel plezier verder en als jullie weer thuis zijn komen we nog wel even je verjaardag vieren met veel bier hoop ik.
    Ria en Joost.
  10. Jan Frans:
    22 september 2019
    Hip Hip Hooray! Diny is jarig! Hartelijk gefeliciteerd!
  11. Louise ter Heijden:
    22 september 2019
    Gefeliciteerd met je verjaardag .
    Leuke reisverslagen .Geniet nog lekker van de vakantie
  12. Adri Molenaar:
    23 september 2019
    Fijne reis verder en van harte gefeliciteerd.