Naar Colorado Springs

22 september 2019 - Colorado Springs, Colorado, Verenigde Staten

Vanochtend na het gratis ontbijt naar Colorado Springs. Het is een -relatieve- korte afstand; 142 km.

Maar helaas werd er volop aan de snelweg gewerkt dus was er wel eens oponthoud of file.

Bij Castle Rock gaan we naar de Outlets. Ook in Nederland wel bekend zo’n fabrieksverkoopstadje.

Klaas koopt twee polo’s van zijn favoriete merk en Diny kan niet slagen voor een nieuwe handtas.

Na wat koffie door naar Colorado Springs. Daar bezoeken we het park Garden of the Gods. Maar het is zaterdag en iedereen heeft het idee om daarna toe te gaan. Rondjes rijden voor een parkeerplek.

Door naar Manitou Springs, een soort Volendam. Vol met toeristen.

We bezoeken eerst Miramont Castle. In 1895 liet een Franse priester dit voor zijn moeder bouwen. Lief toch!

We doen de self-service-tour (er is geen andere). We hadden ook in de tearoom scones met clotted cream willen eten, maar deze ruimte was besproken.

Door naar Cave of the Winds Mountain Park.

Maar daar wordt vooral zip-line en dat soort zaken gedaan.

Uiteindelijk zijn we naar de Manitou Cliff Dwellings gegaan.

Dat zijn rotswoningen van ongeveer 1100 AD. Ook is er een Pueblo (1898) waar een museum in gevestigd was.

Na al dit bezoeken worden we toch een beetje moe. Dus naar het hotel.

Daar hebben we met de aardige dame aan de balie onenigheid over de prijs. Er wordt $ 1,61 meer afgerekend, dan dat via Booking.com was afgesproken. Ook is het zwembad dicht en het ontbijt wordt vanaf 1 september niet meer geserveerd. Boven op de kamer aangekomen, blijkt het internet vanuit de Pueblo-tijd te stammen. Traag en valt vaak weg.

Straks wat eten bij Edelweiss restaurant met een authentic german cuisine. We zullen zien.

We zijn net terug van Edelweiss. Lekker gegeten. Maar naar hun standaard duurde het wat te lang. Men had ons kennelijk even uit het oog verloren. Als compensatie kregen we twee gebakjes mee.

Mooi, want Diny is -in Nederlandse tijd- jarig. In Amerikaanse tijd moet ze nog even wachten.

Weetje dat er op de snelweg wordt aangedrongen om weggebruikers, die dronken zijn of zich agressief gedragen aan te geven. Het doel snappen we, maar voelt toch niet lekker aan.