De Rocky Mountain

21 september 2019 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag doen we een “rondje” Rocky Mountain. Nou ja, een rondje? Het is al snel 350 km; minstens 5 uur.

Wanneer je alle files niet mee telt. Want het was file rijden in het park. Of hier de Nationale Loterij gratis entreebewijzen had uitgedeeld. Bij alle parkeerplaatsen was het druk.

Maar we hebben toch een mooie dag gehad.

Veel is er over het park door ons niet te schrijven. Of je moet Wikipedia of https://www.nps.gov/romo/index.htm overtikken.

Het weer was goed om te rijden. Maar hoog in de bergen (we waren op 3713 meter) is het toch wat frisjes. Zeker door de wind.

Rond 17:00 uur weer in het hotel. Straks ergens wat eten en weer koffers deels inpakken voor morgen.

Weetje: Vrachtwagencombinaties zijn hier vaak erg lang ( volgens ons idee). In Europa moet de gehele combinatie binnen bepaalde afmetingen vallen. In de USA alleen de oplegger. Dus mag de truck zo groot zijn als je wenst. Deze eightteen-wheelers (ze hebben vaak 18 wielen) hebben soms enorme slaapcabines. Over de “neus” maar niet te spreken. En vaak opgesierd met tekeningen, lichtjes en “gevaarlijk” uitziende uitsteeksels op de wielen. A la Mad Max en Road Warrior. En ze rijden ook 70 m/h (113km/u), net zo hard als de gewone auto’s.

1. Gerard:
    21 september 2019
    Even een rondje... wereldreis op zich! Bedankt voor het vermaak tijdens mijn nachtelijke lunchtijd, volgende week slaap ik 's nachts!
  2. Klaas Jut:
    Op de zaak ??? Geef mij ook z'n baan
  3. Corry de Prieëlle:
    21 september 2019
    Blij dat die enorme trucks hier (nog) niet te zien zijn.
    Eer dat we ons dan door de Botlek enz hebben geworsteld !
  4. Koos en jeanet:
    21 september 2019
    Ja die trucks zouden hier niet moeten rijden, wij hebben ze ook zien rijden vorig jaar in florida , ze halen ook links en rechts in .