In Coeur d'Alene

26 september 2017 - Coeur d'Alene, Idaho, Verenigde Staten

Vanochtend in het hotel ontbeten. Als er al ontbijt is, dan is dat gratis. Dus mag je ook niet klagen. Dit keer was de verrassing een omelet met kaas. Je moest het wel even zelf in de magnetron doen. En er was vruchten yoghurt Dus onze dag kon niet meer stuk.

We doen het vandaag wat rustig aan. Vakantie houden is zeer vermoeiend.

We kleden ons weer zomers; het beloofd een mooie dag te worden. 21⁰C

We gaan eerst naar het visitors information center. Daar krijgen we wat tips om ons in Coeur d’Alene (spreek uit: kordelie) te vermaken. We parkeren de auto ergens en moeten voor het eerst betalen om te mogen parkeren.

Dan lopen we wat rond door de Marina. We bezoeken het restaurant op de zevende verdieping van het Coeur d’Alene Resort, van waar we een mooi uitzicht hebben over het meer.

’s Middags gaan we een “cruise” maken over het meer. We genieten van het weer met een aangenaam windje erbij.

Onderweg verteld de kapitein op humoristische wijze allerlei zaken over de stad en het meer.

Ook zien we enkele schattige stulpjes langs de oever van het meer.

En er is een golfbaan. Met een hole op een drijvend eiland. Na twee keer plons, mag je het balletje op de green leggen.

Na afloop bezoeken we ook nog even het Museum of North Idaho. We kunnen jullie dit niet aanbevelen. Allemaal oude zooi; meer het werk van enkele enthousiaste amateurs.

Terug in het hotel denken we even na met onze ogen dicht.

Morgen is een van de langste ritten van de vakantie; 300 miles, 480 km; bijna 5 uur rijden.