Charmonix, het treintje naar de Montenvers - Mer de Glace

26 juni 2013 - Saint-Gervais-les-Bains, Frankrijk

Woensdag 26 juni 2013

Gisteravond zijn we eerst bij de finale van het Jeu de boules wezen kijken en daarna hadden we de hapjesavond.

Iedereen heeft zijn best gedaan en er waren verschillende hapjes van gehaktballetjes tot  meloen met ham. Het zag er erg leuk uit en het smaakte ook prima.

Ongeveer 20.00 uur waren we in de caravan terug; het was wat te fris om buiten te blijven zitten.

Vandaag is de laatste dag van de rail away reis en Klaas en ik gaan -om het af te leren- nog met een treintje.

Vanuit Charmonix namen we het treintje naar de Montenvers - Mer de Glace.

Een klein treintje dat in ongeveer een twintig minuten  naar 1913 m hoogte reed.

Hellingpercentage 11 en 22 %.

Onderweg mooie uitzichten op de besneeuwde berghellingen en dorpen.

Boven was een restaurant en natuurlijk een souvenirshop en de mogelijkheid om naar een gletsjer te wandelen.

Klaas ging naar beneden wandelen, een slecht begaanbaar pad en toen hij beneden was kwam hij bij de uitgang van de lift. Daar vandaan was het nog 320 treden naar de gletsjer.

Hij nam de lift terug naar boven.

Ik wandelde boven wat rond en genoot van de bergen.

Toen Klaas terug was aten we wat in het dorpje en wandelden wat rond een leuk plaatsje.

Om ongeveer 16.00 uur waren we op de camping terug.

We ruimden de luifel op dus die is nu schoon en droog mee naar huis.

Vanavond hebben we het afscheidsdiner in een restaurant een kilometer van de camping af.

(bergafwaarts) We gaan lopen met een groep. Na afloop natuurlijk bergopwaarts.

Morgenochtend beginnen we aan onze reis naar huis.

1. Corry Bussching-van der Jagt:
    26 juni 2013
    goede terug reis
  2. Helma:
    26 juni 2013
    Dat was een mooie reis!!
    Erg leuk om jullie te volgen.
    Goede reis terug naar Brielle...!!