Tramway du Mont-Blanc

25 juni 2013 - Saint-Gervais-les-Bains, Frankrijk

Dinsdag 25 juni 2013

Vandaag een hele mooie excursie. We gaan met de Tramway du Mont-Blanc de berg op.

Eerst rijden we naar een dorpje beneden Le Fayet. Sommigen van ons rijden verkeerd en komen bij de volgende halte Saint-Gervais bij ons.

Net als alle vorige keren rijden Wilfried en Patricia weer met ons mee.

De Tramway du Mont-Blanc is een tandradspoor. Het gaat met 15 km/uur de berg op en kent hellingen van 25%.

Gezien het weer kunnen we niet helemaal naar boven, maar we gaan naar Bellevue; het een na hoogste punt van het traject. Daar kijken we wat rond en lopen terug naar de vorige halte Col de Voza. Daar drinken we wat koffie en nemen de eerst volgende trein terug naar Le Fayet.

Samen met Wilfried & Patricia verkennen we het dorpje. En drinken gezellig wat op een terrasje. Halverwege moeten we wel afrekenen want het is middagsluiting. We mogen wel net zo lang blijven zitten als we willen.

Terug op de camping is er de finale van de Jeu de Boules-competitie. Wij doen daar niet aan mee.

Straks hebben we een tappas -bijeenkomst. Iedereen is verzocht iets te maken en mee te nemen.

Dat wordt smikkelen en smullen.

1. Gerard:
    25 juni 2013
    zo ik liep wat verhalen achter ;-)
    Alsnog gefeliciteerd met Anneke en nog fijne reis verder maar gezien de verhalen lukt dat aardig!
  2. Anneke Jut:
    25 juni 2013
    Geen jeu de boules? Jullie zijn toch 60+?