Charleston

2 oktober 2014 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Donderdag 2 oktober.

We hadden vanochtend een verrassing. Er was warm ontbijt. Er waren worstjes, roerei met en zonder spekjes, een soort ragout. Gewoon feest.

Na het ontbijt rijden we -met een sanitaire stop- in een keer naar Charleston. Eerst naar het Tanger Outlet Centre, waar we shoppen.

Dan door naar down town Charleston; naar het visitors center.

We willen naar Fort Sumter, waar op 12 april 1861 het eerste schot van de Amerikaanse burgeroorlog viel. We krijgen nuttige tips.

We varen ongeveer drie kwartier, want het fort ligt in de monding van de baai.

We krijgen uitleg van een park-ranger. Zij vertelde wat er allemaal zo gebeurd was rondom die tijd met het fort.

Na wat rondgelopen te hebben gaan we weer met de boot terug. Op de terugweg mag je wel een bietje kopen.

Met 84⁰F (29⁰C) zijn veel mensen hier wel aan toe.

We rijden nu naar ons hotel in Goose Creek, Noordelijk van Charleston.

Na het inchecken gaan we gelijk even zwemmen. Het water is wat frisjes, maar wat wil je in oktober met een buitenbad.

Vanavond aten we bij de buren. Wendy.

Een soort hamburgertent a la McDonalds. We aten pulled pork cheese fries. Een soort kapsalon op z’n Amerikaans.

En dan de blog bijwerken.

We worden best wel een beetje moe zo af en toe. We zijn nu bijna vijf weken onderweg en maken veel mee; heel veel indrukken. We nemen soms niet zoveel meer op.

We zijn nu echt aan vakantie toe. J

1. Erna:
    3 oktober 2014
    Ik kan mij voorstellen dat jullie moe van alle indrukken zijn. Lekker de laatste week een beetje relaxen? jullie zijn ook niet meer zo piep!