Beaufort

3 oktober 2014 - Savannah, Georgia, Verenigde Staten

Vrijdag 3 oktober.

Vandaag langs de Atlantische kust via de toeristische route US17 naar Savannah. Onderweg stoppen we voor de lunch in Beaufort. (spreek uit: bjuufert)

Hier staan meer huizen van voor de Civil War dan in Charleston en Savannah samen. Charleston is een oudste stad in dit gebied (gesticht in 1670 door 93 settlers van het schip Carolina), maar Beaufort is nog ouder. In 1562 gesticht door de Franse hugenoot Jean Ribaut.

Deze data zijn voor Amerikanen heel, heel oud. Na wat rondgelopen te hebben en ons vergaapt te hebben aan de mooie huizen, die je hier ziet, gaan we verder naar Savannah. Daar gaan we even bij de visitors information binnen. Er zijn soms verschillende “visitors informations” in een stad. De “officiële” is van de chamber of commerce; te vergelijken met onze kamer van koophandel. Maar er zijn ook visitors centers die verbonden zijn aan een commerciële onderneming. Bijvoorbeeld een vastgoedzaak of een busonderneming, die sightseeing tours aan de man brengt. Ze helpen je allemaal goed, folders zijn overal hetzelfde, maar je merkt wel waar de commerciële je naar toe wilt brengen.

We gaan vandaag maar eens vroeg naar het hotel. Plannen maken voor de rest van de vakantie. En wat uitrusten. We zijn wat moe, maar volgens ons zijn onze “lezers” ook wat overvoert geraakt.

1. Marjan:
    5 oktober 2014
    jammer de reis bijna ten eind! goede thuis reis!