Bezoek aan Lubbock.

26 september 2019 - Lubbock, Texas, Verenigde Staten

Vandaag gaan we wat toeristische hoogtepunten van Lubbock bekijken.

Allereerst gaan we naar het Buddy Holly Center. Opgedragen aan de zoon van de stad: Buddy Holly. Buddy Holly is maar 22 jaar geworden (vliegtuigongeluk), maar zijn invloed op de popmuziek is niet weg te denken. Enkele van zijn songs zijn That'll Be The Day, Oh Boy! en Peggy Sue.

Wanneer wij bij het museum komen is het nog niet open. We lopen wat rond en bekijken de Walk of Fame; opgedragen aan een ieder, die wat met Lubbock te maken heeft en iets belangrijks voor de kunst gedaan heeft.

Ook staat er de McCartney Oak, als herinnering aan het optreden van Paul McCartney op 2 okt 2014.

Wij zullen wellicht binnenkort ook wel een plant naar ons genoemd krijgen. De Klaas & Diny cactus of zo.

Het museum stelde niet veel voor. Maar wat wil je; 22 jaar en maar 18 maanden opgetreden. Een paar gitaren,

wat foto’s en wat filmmateriaal. Maar toch jeugdherinneringen.

Daarna naar het National Ranching Heritage Museum. Een openlucht museum van allerlei gebouwen, welke typerend waren voor de ontwikkeling van Texas. Vanaf Mexicaanse gebouwtjes tot stoomlocomotieven voor het vervoer van vee.

Best een heel indrukkend wekkend museum. Maar het is inmiddels al 32 graden. En het is een openlucht museum.

Dus dan maar een vroege lunch en als laatste een bezoek gebracht aan het American Windmill Museum. Je snapt het al; heel veel windmolens. De types, die op de vlakte water omhoog pompen. Maar er stond ook een Nederlandse molen en enkele moderne molens. En er was ook een miniatuurbaan met Amerikaanse treintjes. Je snapt nu wel waarom we dit museum bezochten. Ook was er een verzameling poppenhuizen; in allerlei soorten. En een verzameling molenstenen!!. Daar hebben we niet al te veel tijd bij doorgebracht.

Want we gaan naar het hoogtepunt van de dag; de prairie dog town. Een terrein naast de golfbaan, waar prairiehondjes vrij spel hebben. Heel schattig.

En dan gauw terug naar het hotel om te zwemmen.

1. Annie:
    Hoog zomer daar dan.
    Hier regen en winderig,komend weekend wordt het echt herfstweer.
  2. Johan Balvers:
    27 september 2019
    Wat zou je denken als de Jutilogha primitivus hollandica een vleesetende plant .Toch prachtig als er zo een plant naar je vernoemd word .
  3. Klaas Jut:
    27 september 2019
    Heeft die plant een grote bek??