woensdag 12 september

12 september 2012 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

We gaan vroeg weg vandaag, we hebben een lange tocht (ca 500 km) te rijden.

Eerst gaan we ontbijten. Een senioren-ontbijt : 1 gebakken ei, 1 stukje spek, 1 worstje en french toast. French Toast bleek een boterham gedrenkt in ei en daarna gebakken en dan 4 stuks.

We lieten dus weer de helft staan, onvoorstelbaar wat een hoeveelheden hier gegeten worden.

Vandaag veranderen we wat aan onze route. Het eerste stuk rijden we door Joshua Tree Park.

Gisteren hebben we niet alles kunnen zien.

We rijden het park in en gaan naar het cactus gedeelte. Prachtig.

Onderweg zagen we een coyote lopen en terwijl we tussen de cactussen doorliepen zagen we een coloured lizzard.

Aan de ingang van het park staan borden met daarop de brandgevaarlijkheid van de dag. Die was vandaag hoog, maar men mag op sommige plaatsen gewoon BBQ-en. Die staan al klaar.

Om ongeveer 11.00 uur reden we het park uit richting Phoenix.

We rijden over Interstate 10 en tomtom geeft aan over 200 mijl (320 km) afslaan.

Een hele saaie weg, maar met mooie uitzichten. Woestijn en veel grote cactussen (van die grote met zijarmen) Ik verwachte elke keer de cowboys aan komen rijden.

We waren om ongeveer 16.00 uur in ons hotel .

Days Inn Metro Center

2735 W Sweetwater Ave, Phoenix, AZ, 85029

Op de tv horen we dat er flinke onweersbuien aankomen, maar voorlopig is het nog erg warm en droog.(35 °C).