donderdag 13 september

13 september 2012 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

We verlaten Phoenix via Interstate 17 en rijden naar Montezuma Castle.

Dit zijn indianenwoningen, hoog gehakt in de berg.

De Hohokam stam heeft daar een paar honderd jaar in gewoond en waren van de ene op de andere dag weg.

De uitgehakte woningen kan je nog zien in de bergwand. Verder ook prachtige tuin.

Daarna reden we naar Tuzigoot. Dit was een handelspost uit dezelfde tijd als de woningen.

Bijzonder om te zien.

We reden verder over de 89. We namen de oude route, deze ging langs en door kleine plaatsen.

In een van deze plaatsen Cottonwood stopten we en aten daar sausage gumbo.

Dit bleek een tomatensoep met rijst en worst en heel veel zout.

We reden verder door de Oak Creek Canyon en door de Red Rocks.

Prachtige uitzichten op rode rotsen, die overliepen in een groot bos; het Kaibab National Forest.

Erg stijl en ontzettend mooi.

We stopten nog bij een uitzichtpunt op 1956 m hoog, waar ook een marktje was van de plaatselijke indianen.

We kochten daar bij een temperatuur van  35 °C. twee kerstballen gemaakt van rode klei.

Om ongeveer 17.00 uur waren we bij ons motel.

The Westerner Motel

530 W Route 66, Williams, AZ, 86046

Deze kamer heeft koelkast en magnetron.

We deden wat boodschappen en aten op de kamer.