vrijdag 5 oktober

5 oktober 2012 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Na het ontbijt vertrekken we over de A120 door het park.

Klaas wil graag over de Tioga pas.

Dit is een pas op 3031 meter hoogte.

De helft van het jaar is deze afgesloten door de sneeuw en de andere helft van het jaar vaak i.v.m. bosbranden.

Er is nu een bosbrand maar ver genoeg weg en de weg is dus vrijgegeven.

Het is een mooie weg net als alle andere wegen in het park.

We stopten bij de verschillende uitzichtpunten en genoten van de bergen en bomen.

Geen beer gezien vandaag.

Het is vandaag iets minder warm ongeveer 24 graden, maar we klagen niet.

We verlaten het park en komen bij het MonoLake.

Een groot meer met wat bijzondere uitsteeksels boven het water.

In het informatie centrum lazen we dat dat Tufa towers zijn, nooit van gehoord.

Tufa towers zijn spiralen en knobbels, gevormd door kalkrijke bronwater.

Verder reden we over de 395.

Op wat wegwerkzaamheden na, een vrij saaie weg.

Met wegwerkzaamheden wordt je al vrij vroeg gewaarschuwd d.m.v.  borden en vlaggen.

Dan een bord dat je snel moet kunnen stoppen en dan een man met stopbord.

Als de rij aan de beurt is om te rijden komt er een pilot auto voor aan staan en rijdt de colonne auto s voor naar de andere kant van de wegwerkzaamheden.

Het wachten op je beurt kan wel 20 minuten duren.

We hebben dat verschillende keren meegemaaakt.

We waren om ongeveer 16.30 uur in het hotel.

Big Pines Mountain House

4083 Cedar Ave, South Tahoe, CA 96150

Morgen naar San Francisco de auto inleveren en nog 2 dagen met de bus door de stad.

Wat is deze vakantie snel gegaan.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    6 oktober 2012
    Ha beidjes wat een bijzondere natuurverschijnselen komen jullie tegen. Mooi! Nou idd.tijd is gevlogen hè? Voor je 't weet zit je weer tussen de pompoenen, sinterklaas en de kerstartikelen(jaja bij ikea al weer volop te koop).... Geniet er nog maar van! Wij zitten momenteel met de ouders en broer en sch.zus van Anne in een heel gezellig familiehotel in Bergen aan Zee. We waaien nog net niet ons bed uit hihi. Maar dat mag de pret niet drukken :-). We genieten.. Vooral omdat de gezondheid van beide oudjes broos is en ze zo gelukkig zijn dat dit nog kan. Tot snel. Dikke kus
  2. Gerard:
    6 oktober 2012
    Aan alles komt een eind... nog leuke dagen in SF en goede terug vlucht!
  3. Erna:
    6 oktober 2012
    Ik kan mij voorstellen, dat deze vakantie voor jullie snel gegaan is.
    Zoiets kan eindeloos duren, met al die verschillende parken en vooral die enorme ruimte in dat land. Wat leven wij hier toch allemaal dicht op elkaar en iedere dag die verschrikkelijke file's door het hele land. Maar ja..... aan alles komt helaas een eind.
    Goede thuisreis en nog even genieten van San Francisco!
    Groetjes en bedankt voor jullie mooie reisverslagen!