Een treinrit met de Chemin de Fer de Provence naar Entrevaux

17 juni 2013 - Digne-les-Bains, Frankrijk

Maandag 17 juni 2013

Vanochtend was er tumult op de camping. Vannacht rond 4:00 uur is onze buurman met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Wij hebben daar niets van meegekregen.

Wij sliepen als marmotten.

De buurman ligt nu in het ziekenhuis en er moet nog bepaald worden wat ze met hem gaan doen.

Maar los van dat gaat het leven gewoon verder. Rond 10:15 uur vertrekken we naar het station van Digne-les-Bains voor een treinrit met de Chemin de Fer de Provence naar Entrevaux. De trein gaat verder naar Nice, maar wij stappen onderweg dus uit.

De rit duurde bijna 2 uur. Dus rond 12:38 uur komen wij in het dorp aan, waarbij we gelijk naar het restaurant gaan voor de lunch.

Na de lunch hebben we een stadswandeling met een Franstalige gids. Onze Belgische reisgenote Patricia wordt gevraagd om het te vertalen.

Dat gaat helemaal goed.

We zien de bakker, de kathedraal, de poorten, de graanmolen en de oliemolen.

Dan gaan we wat op een terrasje zitten en drinken wat met Wielfried & Patricia (uit België) voordat we naar het motormuseum gaan.

Maar het weer is te warm (31 ºC) en het bier te best, zodat we lekker blijven kletsen op het terras.

Rond 18:45 uur gaan we weer de omgekeerde weg met de trein en zijn rond 21:00 uur op de camping.

Daar horen we de laatste berichten van de buurman.

Het is nu rond 22:00 uur en we hebben nog geen plan voor morgen.