Naar Thayne (Wyoming)

17 september 2017 - Thayne, Verenigde Staten

Vandaag zijn we niet naar de kerk geweest. Er zouden twee kerken zijn in Bellevue. Maar de ene is Spaanstalig en de andere hebben we met geen mogelijkheid kunnen vinden.

Dus dan maar zo op weg.

We zijn nog maar net op pad of we zien vier herten de weg oversteken. Gauw foto’s gemaakt, maar je bent toch al te laat.

Vandaag gaat onze tocht over de Snake River Plain. Dat is een gebied van ongeveer 650 km wat zich West-Oost in Idaho bevind. Het is er saai met een hoofdletter S.

In het gebied wonen (bijna) geen mensen. Men heeft er in oorlogstijd veel militaire proeven gedaan en na de oorlog veel nucleaire zaken.

Tja? We rijden maar met 70 miles/110 km per uur door deze vlakte. Links zijn er de bergen.

’s-Middags komen we op het einde van de vlakte en gaan via de Snake Rivier Vallei verder. Bij een uitkijkpunt zien we bald eagles. Ze zijn weer in opmars, nadat ze bijna uitgestorven waren

Het is in het begin van de herfst. Hier en daar begin je de herfstkleuren al te zien.

We verblijven twee nachten in het Swiss Mountain Motel. De naam klinkt duurder dan de kamer is. Maar we hebben wel uitzicht op de bergen. Straks maar eens proberen ergens wat te gaan eten. In het dorp is alles dicht i.v.m. de zondagsrust en op maandag houdt men er nog een restje weekend op na. Dan maar een stuk(je) verderop proberen.

1. Marco en Cécile:
    18 september 2017
    Misschien saai Snake River Plain, maar foto met die bergen mag er wezen.