Craters of the Moon

16 september 2017 - Bellevue, Verenigde Staten

Vanochtend ontbijt bij Brandie’s Kitchen. Where the locals eat!! Hier kregen we een uitstekend ontbijt. Zelfs met vers fruit en thee!!

Hierna gaan we naar de Craters of the Moon. Dit gebied ligt op 2000m hoogte.

Dit is een nationaal park over vulkanen. In de vallei van de Snake rivier zijn op verschillende plaatsen in de tijd vulkaan uitbarstingen geweest. De jongste is bijvoorbeeld Yellowstone. Zo’n 2000 jaar geleden. Geologisch dus gisteren.

We leren het verschil tussen pahoehoe lava en ’a’ã lava. Altijd nuttig om te weten

Er is lava wat stroomde en wat werd uitgespuwd We rijden door heel veel lava-gebieden. En lopen verschillende trails. Klaas beklimt zelfs de Inferno Cone. Deze berg was maar 200m hoog, maar hoogte + (matige) conditie + ijle lucht = hijgen

Er zijn vele verschillende vulkaanverschijnselen. Maar genoeg hierover.

Onderweg naar het hotel drinken we echte espresso! Dat vind je niet vaak in de USA.

Ook bezoeken we nog de lokale hardware store, waar de boeren hun spullen (laarzen) kopen.

In het hotel skypen we nog even met Robert en Anneke, die net thuis gekomen waren. Raar, zo’n 8 uur tijdsverschil. Zij willen gaan slapen, wij gaan straks wat te eten halen.

We hebben nu echt een weersomslag. Ons hotel is op 1500m hoogte. En de temperatuur komt niet boven de 12 ⁰C uit. En heel verschil met de eerste weken. Onze kamer heeft een airco en een kachel

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    17 september 2017
    wat een bijzonder landschap zeg!
    en die laarzen.......i wish i had a pair :).
    ziet er frisjes uit maar daar helpt een trui wel tegen toch?
    enjoy xxx
  2. Ria en Joost:
    17 september 2017
    Wij zijn ook weer thuis en hebben wat in te halen met alle verhalen!
    Veel plezier en Klaas vergeet niet om foto's te maken.
  3. Ina:
    24 september 2017
    gelukkige dikke jassen bij je