In Portland

30 september 2017 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Vanmorgen gaan we na het ontbijt bij Danny s met het openbaar vervoer naar de stad.

We parkeren bij de tramhalte en kopen aan het begin van het perron een kaartje .Klaas voor half geld, dat is een voordeel als je met een oude man op stap bent.

Eerst gaan we naar de zaterdagmarkt in Portland dit is een markt waar allerlei hobbyisten hun waar aan de man brengen. Van kaarsen tot houtsnijwerk. Erg leuk om te zien dat er hier ook heel wat afgeknutseld wordt. Na onze wandeling over de markt gaan we koffie drinken en aan de overkant van het terras waar we zaten was een rij mensen die voor een donutwinkel stonden. Op het terras zat een echtpaar die ook een doos had gekocht en wij vroegen of dat de beste donuts van de stad waren. Dat wisten zij ook niet maar hadden een doos gekocht omdat er zoveel mensen in de rij stonden. Maar het waren wel heel mooie donuts.( zie foto).Even later kwamen ze naar ons en vroegen of wij er een wilden, de meneer zei dat ze zoveel donuts niet opkregen  dus offerden wij ons maar op en deelden er een. Hij was lekker, maar we kochten er maar geen.

We namen een andere tram en deze bracht ons naar een kabelbaan. Deze is aangelegd om het patiënten, personeel en bezoekers het makkelijker te maken om naar het ziekenhuis te gaan. De kabelbaan komt namelijk uit bovenin het ziekenhuis. Daar hadden we een prachtig uitzicht over de stad.

We namen een tram terug naar het centrum en liepen een heel stuk over de hoofdstraat. Het viel ons op dat er heel veel zwervers waren. Zij slapen zelfs in kleine tentjes nabij een parkeerplaats. Ook onder viaducten zie je veel krotjes.

Nadat  we nog we nog wat gedronken hadden namen we de tram terug naar de auto.

We maken de auto leeg want deze moet morgen weer ingeleverd voordat we naar Las Vegas vliegen.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    1 oktober 2017
    Idd.bijzondere donuts 😁.
    Nog even genieten daar. Hoop beleefd in ieder geval.