Naar Las Vegas

1 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag stond in het teken van de tijd.

We moesten voor 11:00 uur uit het hotel zijn / we moesten de auto inleveren voor 12:35 uur / we moesten voor 14:50 uur inchecken op het vliegveld / we boarden om 16:10 uur / we vliegen om 16:50 uur / we komen in Las Vegas om 18:53 uur.

De hele dag is het dus: “Schiet op en wacht”.

Maar eerst het leuke deel van de dag.

Wij hebben een ritueel, dat als wij een hotelletje pikken, we ontbijten bij Ikea.

En laten ze nu pal naast het vliegveld een Ikea hebben!

We nemen het Swedish / American Breakfast. Kosten $ 2,=.

De koffie is gratis op onze Ikea-family-pas, die hier ook werkt.

Op de foto zie je wat je allemaal krijgt. Inclusief de 680 Cal, want in de USA wordt overal aangegeven, hoeveel Cal er in de portie zit. Volgens ons kijkt bijna niemand hiernaar. Wij zijn niet tenger, maar vallen echt niet op. Er zijn er veel meer dikkere mensen.

We lopen door Ikea heen en bekijken de verschillen. Dat valt allemaal erg mee. Alleen de koopjeshoek heet hier: “As build”.

Na de auto ingeleverd te hebben gaan we met een shuttle naar het vliegveld. Veel te vroeg. We kunnen wel inchecken, maar nog niet onze koffers afgeven. Anders gaan ze met een vlucht te vroeg naar Las Vegas. Er is geen douane. Dat is wel zo prettig. En de security is best wel soepel. Ik hoef geen riem af te doen en wordt niet gefouilleerd.

We hangen de hele tijd maar wat rond op het vliegveld. Uit eindelijk gaan we aan boord en binnen twee uur landen we op Las Vegas McCarren. De koffers hadden we ook snel te pakken; net als onze shuttle naar het hotel Excalibur op de strip. Dan inchecken. Je komt binnen, maar moet wel eerst de héééle gokvloer over om bij de receptie te komen. En weer wachten. We krijgen de best beschikbare kamer met dubbel queen bedden. Hoewel het hotel al betaald was, moet je nog wel een resort-fee betalen. Iets van $ 35,= per dag. Maar dan krijg je ook internet en het gebruik van het zwembad. Onze kamer ligt achteraan op de derde verdieping. Met uitzicht op een naburige muur. Maar rond een uur of acht is het al redelijk schemerig hier. We zetten wat thee en gaan nog wat beneden kijken. En maar vroeg naar bed.

1. Louise:
    2 oktober 2017
    Jullie laatste dagen vakantie,heel veel plezier in las Vegas . Je komt ogen te kort.geniet er nog even van
  2. Corry Bussching-van der Jagt:
    2 oktober 2017
    Fijne laatste dag en geniet nog van de omgeving☕️🍰😎
  3. Louise:
    2 oktober 2017
    Moest ik nodig zeggen je komt ogen te kort , hopelijk hebben jullie weinig meegekregen van de schietpartij en gaat alles goed .
  4. Ina Klip:
    2 oktober 2017
    We lezen het vandaag (2-10) en hopen maar dat jullie geen ellende ondervonden van de schietpartij. Kom maar weer veilig naar Brielle of stop even in Barendrecht, daar is ook een prima IKEA. Groetjes, Ina en Wim
  5. Jan en Iet:
    2 oktober 2017
    Jullie hebben wel een heel indrukwekkende reis gemaakt. .En heel veel gezien. Ook wel toevallig dat je net in Las Vegas bent. Maar gelukkig is alles goed met jullie. Goeie terug reis.en tot ziens. .
  6. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    2 oktober 2017
    Nog veel Vegasfun en een goede reis terug
  7. Cor Klop:
    3 oktober 2017
    Komen jullie maar veilig weer naar huis, nu is het puinruimen in Las Vegas.
    Na die schietpartij. Grtjes 💋