maandag 1 september Vertrek uit Brielle en aankomst in Orlando

1 september 2014 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Maandag 1 september 2014

Vanochtend lekker vroeg op voor ons doen; 5:45 uur.

De spullen in de auto en naar Station Rotterdam Lombardijen, waar de trein naar Rotterdam CS en daarna Schiphol nemen.

Op Schiphol krijgen we een priority behandeling. We mogen vooraan in de rij komen staan bij de incheck-balie.

Na het inchecken en het passeren van de douane eerst een kopje koffie.

En dan door de scanner naar de boarding-ruimte. Diny moet als enige haar sandalen uit doen. Echt een plaats waar je smokkelwaar in bewaard.

En dan vliegen. Eerst 8:35 uur naar Washington. Daar door de immigratiedienst (foto’s en vingerafdrukken nemen) en 3: 45 uur wachten op de vlucht naar Orlando.

Deze duurt 2:15 uur. Dus het was een lange dag voor ons.

In Orlando gaan we eerst de auto ophalen. Dit keer weer een Jeep. Foto’s volgen.

Via de tolweg naar het hotel. Het inchecken gaat vlotjes. Men had al op ons gerekend.

Wij hebben een kamer met 2 twee-persoons-bedden, een koelkast, magnetron etc.

We hebben nog wat honger, zodat we bij de buurman (Pollo’s Mario) wat gaan eten.

We vroegen kleine porties, maar Diny kreeg een stuk kipfilet zo groot als een ouderwetse langspeelplaat. Je kunt het echt niet op. Het kost heel weinig allemaal, maar naast de menuprijs komt er nog taks op (7%) en tip (15%). Maar dan blijft het nog te geef.

Maar nu gaan we naar bed; we zijn doodop. Zijn aan vakantie toe!

1. Gerard:
    Sandalensmokkel schijnt erg IN te zijn tegenwoordig! Veel plezier
  2. Ina:
    Hallo globetrotters,
    Ik moet ook altijd terug. Schoenen, sokken riem.......piep piep, weer terug........weer controleren, heb toch echt niks bij mij.

Op naar verhaal 2, en de volgende foto's
  3. Helma Schut:
    2 september 2014
    De kop is eraf... hele fijne dagen in Amerika...
  4. Christa en Roelof:
    2 september 2014
    Heel veel plezier daar. Ik zal jullie reis met belamgstelling volgen. Wie weet komt dit ook nog eens op ons lijstje.
    Hartelijke groet van Roelof en mij.