International Drive, Orlando

2 september 2014 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Dinsdag 2 september 2014

Vannacht hebben wij slecht geslapen. Elk uur wakker en om ongeveer 6.00 uur zelfs een poosje aan het skypen geweest met Anneke. Gezellig maar niet de bedoeling midden in de nacht.

Maar ik weet nog van vorige keer, dat dat steeds beter gaat, het is toch 6 uur tijdverschil.

We ontbijten vroeg in het hotel. Daarna reden we naar de mall om wat boodschappen te doen, vooral water, want het is knap warm .

We dronken daar koffie en toen we vroegen naar een minder grote beker boden ze ons seniorenkoffie aan dit is koffie in een minder grote beker.

Er bestaat ook senioren cola .Ook cola in een naar onze begrippen normale hoeveelheid.

We reden naar de parkeerplaats naast het huis Wonderworks. Dit is een huis wat op zijn kop staat en als je er langs loopt piept en kraakt het. (zie filmpje ) Binnen is er een tentoonstelling van allerlei natuurverschijnselen zo stonden we in een cabine waar een tornado werd nagebootst.

We hebben voor vandaag een  dagkaart voor de bus  I-ride trolley ride. Deze bus rijdt over de International drive en heeft ongeveer 40 haltes over de hele straat.

We reden steeds een stukje en stapten uit om verschillende delen van de straat te wandelen. We zagen veel winkels ,zwembaden met grote glijbanen en eettenten.

Ik heb ook nog een Maurikkie gedaan ,maar afgezien van een schaafwondje geen letsel.

Om half zes stonden we in de rij voor de diner show in Wonderworks.

Dit diner bestond uit salade, pizza popcorn en een soort cakeje toe. Na het eten was er een optreden van een goochelaar die wij erg leuk vonden.

Om ongeveer 20.30 uur zijn we weer in het hotel.

1. Gerard:
    3 september 2014
    Oke je Maurikkie is gemaakt nu verder niet meer doen he!!!
  2. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    3 september 2014
    Hi nou leuk dat je in Amerika op de feiten wordt gedrukt hoor. Seniorenkoffie hihi.
  3. Helma:
    3 september 2014
    Voor iedereen die het niet weet... wat is een maurikkie... ???
  4. Ina:
    3 september 2014
    Ja wat is een maurikkie?
    Zijn het dan ook senioren prijzen?
    Jullie zijn al lekker druk bezig.
    Geniet ervan.
    Op naar verhaal nr. 3
  5. Anneke Jut:
    3 september 2014
    boodschappen doen, vooral voor water.....dat is niet wat je vanochtend zei....we gaan zo even bier halen ;)
    een maurikkie is als je plat op je mond valt...is wat de familie van Maurik erg vaak doet...ik ben daarom een echte Jut ;)
  6. Janny:
    3 september 2014
    Een maurikkie is dus op je mond vallen, lijkt mij een pijnlijke bezigheid.
  7. Helma Schut:
    3 september 2014
    Had al het vermoeden dat het iets met van Maurik te maken had maar zo pijnlijk is minder leuk. Niet te vaak doen lijkt mij...!!
  8. Marja:
    3 september 2014
    Een maurikkie ik wist het meteen na al die jaren nog;) ik reageerde ook hardop bij het lezen van dit bericht oh Diny nee toch!
    Gelukkig goed afgelopen.
    Veel plezier daar samen.
  9. Marjan:
    4 september 2014
    oke laten we iets afspreken...... GEEN maurikies meer deze vakantie!geniet er van!
  10. Ina:
    5 september 2014
    Ik weet nu wat een maurikkie is. Niet meer doen nu.