maandag 3 en dinsdag 4 september

4 september 2012 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Maandag 3 september
Na een vervelende nacht met veel wakker zijn, niet kunnen slapen ,airco die herrie maakt  etc. waren we heel vroeg op.
We ontbijten met een Duits echtpaar, dat ook de eerste nacht in de USA doorgebracht had, op dezelfde manier als wij. Is dat wat ze noemen nu een jetlag ??
Na het ontbijt ruimden we de auto in; we reden naar het winkelcentrum. Daar kochten we  o.a. 35 flesjes water, dus we kunnen vooruit.
Alles is groot en veel.
We drinken koffie bij Starbucks  (Medium is een halve liter).
Daarna reden we over de kustweg naar Santa Cruz.
Een mooie weg. Van de oceaan zagen we weinig, omdat er nogal wat mist over het water hing.(Morgen beter).
De natuur is ook anders als we gewend zijn; anderen bomen en struiken maar wel mooi.
Om ongeveer 13.00 uur reden we door Santa Cruz, langs de boulevard, erg druk - een grote kermis.
Om 13.30 uur waren  we bij de attractie  The Mystery Spot.  Leuk parkje, dat met alle wetten van de zwaartekracht speelt, zie www.mysteryspot.com
Daarna reden we door naar ons hotel voor de nacht.
Oceana Inn - Formerly Santa Cruz Travelodge
525 Ocean St, Santa Cruz, CA, 95060
Een nette kamer met een groot bed wat nu al roept, maar bikkels als we zijn gaan we wandelen naar het strand. Het is mooi weer.
We wandelen over de pier en zagen heel veel zeeleeuwen.
Op de pier aten we fish en chips (we blijven van GB houden).
Om ongeveer half acht zijn we weer op de kamer.
Het internet wil niet dus ik verstuur dit morgen maar mee.

Dinsdag 4 september
Na een wat kort nachtje (weer om 4.00 uur wakker)vandaag naar San Simeon.
We rijden over de roadnr.1 en bij Monterey Pebble Beach nemen we de 17-mile drive.
Een mooie weg door een prachtig landschap the Delmonte forrest  en mooie uitzichtpunten over de Pacific coast.
Eerst was het weer wat mistig maar dat trok snel op. Prachtige kust gezien.
Daarna volgden we de 1 weer naar het zuiden.
We bezochten Hearst Castle.
Een prachtig kasteel gebouwd door William Hearst.
We deden daar de rondleiding door de grote kamers, erg overdadig ingericht met teveel mooie dingen. Daarna wandelden we de tuin door, mooie dahlia s fuchsias rozen etc.
Het was erg warm.
www.hearstcastle@org
Tegen 17.00 uur reden we naar ons motel voor de nacht.
San Simeon Lodge
9520 Castillo Dr, San Simeon, California 93452
Nette kamer,met een heel groot bed.(Heerlijk !!)
Groetjes

1. Jannie woudenberg:
    5 september 2012
    hoi dinie en klaas,
    geniet van jullie reis! veel plezier.
    groetjes jannie
  2. Mieke:
    5 september 2012
    Hallo mensen, als ik dit lees gaat het bij mij ook kriebelen, heel leuk en mooie foto's
  3. Corrie Belder:
    7 september 2012
    maak er iets moois van! grX