De eerste / tweede dag, naar Gurgaon

14 januari 2016 - Gurgaon, India

Dinsdag 12 januari

Vanmorgen reden we met Brenda en Jennifer naar Schiphol.

Brenda neemt de auto weer mee naar Brielle.

We waren op tijd en moesten nog drie kwartier wachten tot we in konden checken

Na een kopje koffie gingen we de koffers afgeven en via de douane toen hadden we nog twee uur over want de vlucht naar Dubai had wat vertraging.

Om ongeveer half drie mochten we aan boord. Het is een groot vliegtuig (A380) met twee verdiepingen.

We zaten samen op vier stoelen en hadden veel ruimte ook voor onze benen.

Er werd uitstekend voor ons gezorgd, warme doekjes voor onze handen. Regelmatig wat drinken en een uitstekende warme maaltijd. Compleet met een menukaart.

In Dubai hadden we vier uur om over te stappen in het vliegtuig naar Delhi.

Omdat het vier uur wachten was kregen we bonnen voor een maaltijd.

Op tijd zaten we in het vliegtuig naar Delhi en dat duurde nog twee en half uur.

In het vliegtuig zaten we naast mensen die ook met dezelfde reis als wij meegingen Wil en Gerrit uit   Rotterdam

We kwamen om 9.00 uur plaatselijke tijd aan ongeveer vijf uur tijdverschil met Nederland.

Na de ceremonie bij douane weer formulier invullen en Klaas vingerafdrukken waren we om ongeveer 11.00 uur buiten. Het ziet er erg mistig uit, of het smog is verschillen de meningen over.

Wel is het erg stoffig.

Buiten stond de gids Subhash Jadhav, die deze week met ons mee gaat ons op te wachten.

Nadat iedereen er was liepen we naar de bus.

In de bus hoorden we dat er 10 mensen uit Zwitserland,10 uit Oostenrijk, 1 uit Japan en 6 uit Nederland kwamen, Dus tegen de verwachting in geen Duitsers. ( Dit is een reis met Duits talige gids en vandaar verwachten we ook Duitsers).

We beginnen gelijk met de rond tour door de oude stad en stopten bij de moskee waar de dames een japon aankregen en we op onze sokken rondkeken.

De stad is erg stoffig en het is een enorme herrie van alle toek-toeks  en auto’s die om het hards toeteren

Men rijd als gekken en verkeersregels zijn er niet volgens de gids nou dat geloof ik.

Daarna bezochten we het graf van Mahatma Gandhi wat ligt in een park.

Het is warm en broeierig. En eigenlijk is iedereen moe van de toch wel lange reis.

We gaan lunchen en aten onze eerste Indische maaltijd, ik voorzichtig tomatensoep en Klaas Mutton T Masala (een scherp schaapgerecht). Het was lekker.

Na het eten weer in de bus voor een rondrit door de nieuwe stad.(Ik kreeg er weinig van mee ,kon mijn ogen niet open houden).Om ongeveer 18.00 uur waren we in het hotel. Een mooi hotel en een mooie kamer met een supergroot bed. Heerlijk .

Maar eerst nog avondeten om 19.00 uur Was een buffet en we aten lekker.

Nu eerst het dagboek schrijven en dan mag ik naar bed.

Het was een drukke indrukwekkende vermoeiende dag.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    14 januari 2016
    Ha Klaas en Diny begint veelbelovend. Spannend hoor :).
    Fijne reis en geniet ervan xx
  2. Cécile:
    14 januari 2016
    Wat een avontuur! Veel plezier en zo haal je je Duits weer eens op Groet, Cécile
  3. Jan Frans:
    14 januari 2016
    Welke luchtvaartmaatschappij? Daar wil ik ook mee. Naast Klaas zitten en toch veel ruimte!
    Veel plezier! Benieuwd naar verdere berichten.
  4. Ina:
    14 januari 2016
    Dat was wel lekker relaxed vliegen, en daarna gelijk het avontuur in.
  5. Marjan:
    15 januari 2016
    Veel plezier, ik ga weer "meereizen"