donderdag 6 en vrijdag 7 september

7 september 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Donderdag  6 september

Vandaag naar Los Angeles.

We rijden vroeg weg en waren om 9.30 uur bij de Universal Studios Hollywood

We parkeren in de Jurassic garage en gaan naar de ingang.

Mijn eerste indruk was EuroDisney Parijs.

We deden als eerste met een bus de studiotour,

Er moesten zoveel mogelijk mensen in de bus gepropt en we zaten niet erg comfortabel. Jammer.

De bus reed langs alle studio’s en ook nog verschillende binnen. Er was een heel mooie 3d voorstelling van King Kong.

Ook zagen we de studio’s van CSI  etc. etc.

Was een leuke tour.

Daarna gingen  we het park in. Was erg mooi opgezet. (Euro Disney)

In plaats van de Disney figuren waren er hier filmsets en filmsterren.

Via vier erg hoge roltrappen gingen we naar het lager gelegen park.

Daar waren ook nog verschillende attracties.

Klaas haalde een nat pak; niet erg, want het was toch 38 °C.

Ons kaartje is nog een dag geldig en we gaan  zaterdag nog eens kijken wat we gemist hebben.

We reden door de spits naar ons hotel, het valt ons op dat hier erg veel witte auto’s rijden.

Het is erg druk op de 10- tot 12- baans weg ,maar het rijdt ontspannen, geen gedrang en haantjesgedrag.

Om ongeveer 17.00 uur waren we in het hotel.

Good Nite Inn - Calabasas

26557 Agoura Rd, Calabasas, CA, 91302

Geen internet dus morgen maar koffie drinken bij Starbucks.

Vrijdag 7 september

We zitten nu bij Starbucks aan de koffie met internet. Dat is eens wat anders als koffie met gebak.

Vandaag reden we weer naar de parkeergarage van Universal Studio en daarvandaan stappen we op de hop on hop of bus, waar we de hele dag gebruik van maakten. Een ideale manier om de stad te zien, veel uitleg met wat we onderweg tegen kwamen.

We hebben ontzettend veel gezien. Ik zal wat opnoemen wat ik onthouden heb.

We begonnen bij het huis van Hannah Barbara (flintstones).

.De brandtrap van de een na laatste scene uit Pretty Woman.

Op de Walk of Fame stapten we uit om naar een andere lijn te gaan en wandelden natuurlijk over de sterren. Een heel raar gevoel om al die dingen te zien  en op straten te wandelen die je van de film of tv kent.

Het was erg warm 35 graden celcius (95 f)

We dronken koffie op Hollywood Boulevard en stapten weer in een andere bus.

We reden o.a.  over Sunset boulevard, Rodeo Drive naar Beverley Hills.

Mooie huizen en nog meer mooie bomen gezien.

We reden richting Santa Monica en wandelden daar over de pier.

Daarna gingen we aan te terugtocht beginnen. Weer reden we langs veel bekende dingen.

Stadhuis van Beverley Hills,Verschillende filmstudio s, Melrose Drive, Hollywood Sign teveel om op te noemen.En dat niet alleen maar van de warmte en de vele indrukken wordt je best moe.

Maar we hebben een heel fijne tijd .

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    8 september 2012
    Hai fijn dat jullie zo genieten. Wat een indrukken allemaal. Heerlijk dat je alles op kan schrijven hè? Gevoel dat je niets wil vergeten toch? Starbucks is handig zo idd.met internet. En nog lekkere koffie ook, haha. Kus
  2. Marco en Cécile:
    8 september 2012
    Julllie verhaal is heel herkenbaar en net zoals wij LA en de Universal Studios ervaren hebben in 2009. Zelffs de foto's lijken op elkaar. Wat wordt de volgende stop, San Diego?
  3. Jan en Iet:
    8 september 2012
    Wat een pracht reis maken jullie ,geweldig!.En de verhalen zijn
    helemaal leuk.