Donderdag 20 september

20 september 2012 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

Vanmorgen reden we via de noordkant van de Canyon De Chelly.

Daar wandelden we ook nog naar een uitzichtpunt.

We rijden de Indian route over de 12 en daarna  de 13

Na de Canyon reden we door een bos en bergpas. Een verademing na al die woestijn.

In Red Rock dronken we koffie in een tradingpost.

Een soort armoedige supermarkt / benzine pomp, waar ook een postkantoor in zat.

Er kwamen alleen maar Indianen als klant, verder woonde er ook niemand volgens ons.

Via de 149 reden we naar Cortez.

Vandaag reden we door drie staten Arizona, Nieuw Mexico en Colorado.

We rijden naar: Mesa Verde National Park

Een mooi park, met veel groen.

We reden over een slingerende weg om de berg heen .

Uitzicht prachtig. De herfstkleuren beginnen al te komen.

Na een half uur en een paar uitkijkpunten waren bij de bezienswaardigheid.

Klaas liep naar beneden. Bij die huizen moest je via een touwladder en via een gangetje op handen en voeten naar buiten komen. Ik bedankte voor de eer. Klaas ging naar beneden. Hij  heeft wel op een ladder geklommen, maar is toen de zelfde weg weer terug geklommen.

Al met al erg inspannend op 2600 meter hoogte. We merken het aan onze ademhaling dat we zo hoog zijn.

Om 18.00 uur waren we bij ons hotel

Cortez Days Inn

430 N Highway 145 Jct, Cortez, CO, 81321

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    21 september 2012
    Nou Diny had ik ook gedaan hoor! Mooie foto's weer. Is de temperatuur al wat lager? Hier treedt echt de herfst in. In huis wordt 't kil. Hier alles goed. Raar idee ver weg je verjaardag vieren? Morgen gaan wij de 90e verjaardag vieren van Anne's tante. Een happening met alle neven en nichten dus dat is gezellig. Alvast van harte meid. Na jullie vakantie komen we een bakkie doen. Kus
  2. Wim en Ina Klip:
    21 september 2012
    Weer een leuk verslag. Ga zo door!
  3. Corrie Belder:
    21 september 2012
    hallootjes ik lees elke dag jullie verslagen.
    leuk dat alles goed gaat en jullie zoveel beleven,
    hier alles volgens schema,verjaardag weer voorbij.ben wezen high teaen met mariska ma en marjan.was erg gezellig!
    groetjes en tot volgend berichtje
  4. Jeroen:
    21 september 2012
    Leuk om te lezen:) ook alle andere berichten (kan natuurlijk niet overal op reageren)

Ik heb zelf ook een reis geplant via http://www.reis.nl. eerst naar canada en daarna naar USA:)