Cinque Terre

11 juni 2013 - Sarzana, Italië

Dinsdag 11 juni 2013

Vandaag is de dag van de tweede  treinexcursie naar Cinque Terre, vijf dorpjes, die niet te bereiken zijn per auto alleen per boot of trein.

Om 8.30 uur vertrekken we  van de camping met de auto naar het station van  Sarzana.

Daar namen we de 9:01 naar La Spezia.

Daar hadden we om 9.51 uur de trein naar Riomaggiore. De rit duurde 8 minuten.

In Riomaggiore wandelden we wat rond en dronken koffie.

Om 11.25 uur verzamelden we voor de boottocht naar Monterosso.

Het op en afstappen was via een loopplankje, maar de boot was goed.

Om 12.15 uur waren we in Monterosso en wandelden daar rond, leuke plaats veel trapjes en klimmen.

Om 14.20 uur namen we de trein naar Vernazza en daar wandelden we weer rond .

Om 15.26 namen we trein naar Manarolo.

Daar keken we ook weer rond en om 16.31 namen we de trein weer naar La Spezia en daar stapten we over naar Sarzana.

Om 18.00 uur waren we op de camping terug.

De plaatsjes waren leuk om te zien, erg toeristisch uiteraard, maar het was niet ongezellig.

De huizen zijn in mooie kleuren geverfd en volgens ons is daar dinsdag wasdag. Overal hing was buiten.

Het was een leuke dag, maar we (vooral Klaas) hadden ons meer van de treinen voorgesteld, het waren nu eigenlijk allemaal gewone treinen

Het was mooi weer  25 graden en we hebben het droog gehouden.

Terug op de camping hadden we nog een korte routebespreking want morgen gaan we naar Frankrijk naar de volgende camping.