Lucca

10 juni 2013 - Sarzana, Italië

Maandag 10 juni 2013

Het heeft vannacht veel geregend. Heel veel.

Toen we wakker werden stond de voortent bijna onder water en er lag een behoorlijke plas water op de luifel.

Bij elkaar 5 emmers vol!

Tijdens het aankleden kwam Henk van het reisleiderechtpaar en zei, dat de treintrip naar Cinque Terre een dag verschoven was. Dit in verband met de te verwachten weersvooruitzichten.

Een wijs besluit. Maar dan hoeven we ook niet om 7:30 uur op te staan. Snel het bed weer naar beneden en uitslapen.

Om 9:00 uur staan we op en gaan o.a. de waterzak in de luifel leeghalen. Niet door er op te drukken, maar door te hevelen. Dan houd je droge voeten.

Rond 10:00 uur rijden we naar Lucca. Dat is een middeleeuwse stad met rond het oude gedeelte wallen en muren. Net als Brielle.

Lucca is tevens de geboorteplaats van de componist Giacomo Puccini.

We lopen door de stad en bezoeken o.a Plazza Anfiteatros. Men heeft op de fundamenten van een vervallen amfitheater woningen in een ovaal gebouwd. Het theater is nog steeds waar te nemen. Dan gaan we naar Torre Guinigi.

Boven op de toren groeien bomen. Een beetje vreemd gezicht. Klaas gaat stoer naar boven.

Verder kijken we wat rond in het stadje. En het wordt steeds mooier weer.

Na een ijsje gegeten te hebben (lekker, dat Italiaans ijs) gaan we via een bergroute door Garfagnana naar de camping. Daar is het inmiddels 23ºC geworden. Tijdens het eten koken blijkt de afvoer van de caravan verstopt te zijn.

Via een gordijnspiraal wordt het euvel verholpen.

Na de afwas lekker douchen en van een mooie avond genieten.

Morgen gaan we de mooiste treinrit / boottocht (denkt Klaas) naar Cinque Terre maken.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    11 juni 2013
    Ha Klaas en Diny, heerlijk genieten zo denk ik :). Mooie foto's! Geniet er maar van. Wij sloven wel haha. Ik zit met een slaperig hoofd achter m'n bureau. Kwam vannacht om half 2 thuis na een 'once in a lifetime' concert. Jaja van Barbra Streisand. Het was super!! Beetje jammer dat er een file stond in de parkeergarage en dat er onderweg wegwerkzaamheden waren, dus weer file. Hihi. Nou ja we hebben genoten.
    Nog heel veel plezier. xx
  2. Erna:
    11 juni 2013
    hallo Klaas en Diny, zo'n ontzettende regenbui is typisch Italiaans! Ik wou dat dat in Nederland ook zo ging. Ja, Lucca is een hele mooie plaats, maar Cinque Terre is heel bijzonder. Het is net of de 5 dorpen (huizen) aan de rots vastgeplakt zitten en bij mooi weer zie je al die schitterende kleuren. Veel plezier morgen!