zondag 7 oktober

7 oktober 2012 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen met de hotelshuttle naar de Bart (metro / tram).

We stapten uit bij Powell Street, daar vandaan liepen we naar Union Square, waar we de

San Francisco Hop-on Hop-off bus namen.

Het is erg druk in San Francisco. Het is het drukste weekend van het jaar.

Dat hebben wij weer.

Maandag is het Columbusdag en dat wordt nu alvast wat gevierd. Er is een vlootshow, een soort Sail, en een vliegshow en allerlei manifestaties.

Dat is de reden dat de bus er mee ophield te rijden, het was geen doorkomen aan in de straten.

Helaas kwamen wij daar erg laat achter. Maar goed we hebben lekker gewandeld.

Toen de bus nog reed zette hij ons af bij Pier 33. Waar we inscheepten om 11.00 uur naar Alcatraz.

Na een boottocht van ongeveer een half uur, tussen de bootjes door, kwamen we op het eiland aan.

We deden de wandeltour met audio uitleg.(in het Nederlands,lekker makkelijk).

Het was erg interessant

Met de boot weer terug en toen wandelden we naar Pier 39. Fisherman’s Warf.

Daar was het natuurlijk hartstikke druk.

Maar we zagen de zeeleeuwen in de haven liggen.

We wilden verder met de bus, maar toen kwamen we erachter dat hij niet meer reed.

Dus lopen. We dachten dan nemen we de cable car. Jammer reed ook niet vanaf dat punt.

We liepen van beneden naar boven en het was op sommige plaatsen erg steil.

Halverwege kwamen toevallig langs het cable car museum.

Dus daar gingen we even binnen.

Terwijl we wandelden zagen we de vliegtuigen overvliegen van de airshow.

Nadat we ongeveer een uur hadden gelopen kwamen we op een kruising waar de cable car wel reed.

Dus instappen, hij was vol maar voor mij was er nog een plekje (nou ja) en Klaas kon aan de zijkant van de cable car hangen. Best wel grappig.

Na een ritje van ongeveer een kwartier waren we weer bij Powell street en gingen weer via Bart en het shuttle busje naar het hotel terug.