Rondom The Dalles

28 september 2017 - The Dalles, Verenigde Staten

Vandaag wat uitgeslapen. En postzegels gekocht bij het postkantoor aan de overkant. Wel zo makkelijk.

Dan op weg naar Maryhill. We rijden langs de Washington-kant van de Columbia River. Die is hier niet zo druk en gaat boven langs. We hebben een schitterend uitzicht over de rivier en het gebied hieromheen. Onderweg zien we een bordje “Historic Locomotive”. Klaas is niet meer te houden. We rijden naar het dorpje en daar staat –achter een hek en onder een afdak- een oude stoomlocomotief. Je kunt er bijna niets van zien. Naar er omheen gelopen te hebben, vervolgen we onze weg.

We komen bij het Maryhill Museum of Art. Het geheel is een particuliere woning geweest van een zeker Sam Hill, een wegenbouwer. Omdat zijn vrouw er niet wilde wonen, heeft hij er maar een museum van gemaakt. Er is van alles te zien. Vanaf werk van Rodin, schaakstukken, mode, native american art (indianen) en iconen. En het gebouw is op zich al een bezoek waard.

Hierna gaan we terug naar The Dalles (spreek uit; the dels) waar we het Columbia Gorge Discovery Center bezoeken. Werkelijk een heel mooi museum. Men laat met diorama’s enz. de geschiedenis en elementen van de Columbia Kloof zien. Vanaf de Lewis & Clark expeditie, de zalm vissende indianen, de grote raderboten tot aan de plaatselijke middenstand Echt heel leuk. Na wat water, melk en bier gekocht te hebben gaan we na het hotel. ’s-Avonds dineren we in Sim’s Brau Haus, een sportsbar. Sportsbar betekend, dat waar je ook kijkt, er een TV aanstaat met de belangrijkste football game op dat moment.

Vandaag weer eens lekker ouderwets warm; 30 ⁰C. oftewel 86⁰F, wat ze hier zeggen.

1. Corry Bussching-van der Jagt:
    29 september 2017