Luie dag

13 juni 2013 - Roquebrune-sur-Argens, Frankrijk

Donderdag 13 juni 2013

De blog verschijnt soms wat warrig. Eergisteren was er op de camping in Italië niet te internetten; zo traag was alles.

Gisteren, in Frankrijk, hebben we met z’n drieën een kaart voor een week gekocht.

En konden we de blog van eergisteren bijwerken.

Maar toen we met de blog van gisteren bezig waren, viel het internet op de camping uit.

Vandaar dat we vandaag proberen alles bij te werken.

Gisteren was het een bijzondere dag. Naast het vele autorijden waren er ook diverse ongemakken.

Een groepsgenoot kreeg een lekke band onderweg en moest op zoek naar een nieuwe autoband. Dat lukte hem.

Maar toen hij op de camping kwam reed hij per ongeluk in een greppeltje bij zijn campingplaats.

Met vereende krachten en een 4WD hebben we hem eruit gekregen.

Wij hadden ook wat probleempjes met het insteken op de camping. We schampten een boom (die dingen hangen stiekem over, wanner jij naar beneden kijkt) en met het –op de hand- induwen tikten we met de bovenkant een tak aan. Geen echte schade, maar een deukje rijker in onze caravan van 1995.

Nadat iedereen gisteren op de camping was, gingen we met z’n allen rond 20:00 uur eten in het restaurant. Na afloop dronken we nog een biertje bij de tent met “De Belgen” ; een Belgisch echtpaar Wielfried en Patricia wat ook mee is. Zij hebben een camper en rijden met ons mee naar de stations.

Vandaag is het echt een luie dag. Vanochtend 9:00 uur waker geworden, stokbrood gehaald, ontbeten en naar de markt geweest in Le Muy, een plaatsje 7 kilometer van de camping.

Daarna via de Lidl (je moet toch ook eten) terug naar de camping en wat huishoudelijk werk gedaan (water halen, toilet legen etc.). Tijdens het computeren nog even geskyped met Anneke.

We gaan zaterdag 21:00 uur even skypen met Anneke en oma tijdens het feestje van Gerard & Jose.