Dinsdag 2 oktober

2 oktober 2012 - Three Rivers, California, Verenigde Staten

Vandaag rijden we door Sequoia National Park.

Door wegwerkzaamheden is de weg naar boven afgesloten en gaat elk uur open voor het verkeer.

We gingen om half negen ontbijten (koude koffie, limonadesiroop, koffiebroodje) Nog nooit zo slecht gehad, maar goed we reden tegen negen uur weg.

Eerst naar het informatiecentrum en daarna naar een uitzichtpunt (we konden om 10.00 uur de weg vervolgen).

We zagen de grote bomen waar Sequoia om bekend staat; onvoorstelbaar groot.

Ook veel dennenbomen met ontzettend grote denappels.

We wandelden naar de grootste boom van de wereld. 84 meter hoog.

Een flinke jongen.

We deden een wandeling en zagen nog veel meer van die grote bomen.

Het is minder warm onder de bomen 37 graden.

We aten in het restaurant  halverwege het park.

Verder reden we de hoofdroute, een erg kronkelige weg .

Toen we aan de andere kant van het park waren besloten we naar het hotel terug te gaan.

We namen de weg buitenlangs , weer veel kronkels en bochten.

Al met al duurde de terugrit nog anderhalf uur.

Moe waren we om 17.00 uur in het hotel.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    3 oktober 2012
    Jee jummie koude koffie...bbbrrr. Wat een mooie foto's weer. Wat een warmte. Went dat een beetje? Zal wel ander soort warmte zijn als bv. Turkye.
    Hier alles ok. Anne maakt met z'n nieuwe chocolademachine heerlijke chocolaatjes. Zondag was 't puur met chilipeper. Aan de hoeveelheid chili moet nog wat
    gesleuteld worden. Was iets té. Hihi. Tot jullie volgende blog. Kus
  2. Marjan:
    3 oktober 2012
    leuk jullie even gesproken te hebben, slaap lekker voor straks!!! xx
  3. Corrie Belder:
    lees alle verslagen maar vergeet steeds te reageren! denk aan jullie! gr x
  4. Erna:
    3 oktober 2012
    Wat een reuzebomen! Jullie lijken wel lillieputters op de foto!
    En wat een prachtige foto's weer, leuk om jullie reisverslagen steeds te lezen. Ik ben er iedere dag weer zo benieuwd naar.