Dinsdag 25 september

25 september 2012 - St. George, Verenigde Staten

Gisteravond en vannacht heeft het heel erg geregend.

Vanmorgen was het wat fris ( 5 °C ) en we gingen met vest aan weg.

Om 11.00 uur was het weer warm. Dus vest achterin de auto.

We reden op de US89 richting het Zuiden.

We reden door de Red Canyon. Is onderdeel van Dixie National Forest.

Zoals de naam al zegt veel rode rotsen. Mooi gezicht.

We gaan vandaag naar: Zion National Park

We hebben al verschillende parken gezien, maar ik zou niet weten welke het mooiste is. Ze hebben allemaal wel iets aparts.

Zion heeft het bijzondere, dat hij heel hoog is (of diep net zoals je het bekijkt)

Veel bijzondere hoge rotsen rood maar meer naar oranje toe.

Ook het asfalt is oranje en dat geeft een apart effect.

We parkeerden een dorpje verder, omdat in het park -met gemiddeld 10.000 bezoekers per dag- onvoldoende parkeergelegenheid is.

Vanuit dat plaatsje gaat er een pendelbus naar het park.

In het park nemen we de shuttle bus eerst naar het museum waar we een film over het park zagen. Toen verder met  de bus naar het verste punt en daar wandelden we een uurtje.

We zagen 2 herten, 1 slang , 2 salamanders, grote vlinders en veel eekhoorns.

En natuurlijk veel natuurschoon.

Om een uur of vier gingen we weer met de bus naar de auto en reden we naar het  hotel.

The Claridge Inn

1187 South Bluff Inn, St. George, UT, 84770

Het was weer warm zoals we gewent zijn de afgelopen weken.

1. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    26 september 2012
    Wat een prachtige natuur! Schitterend hoor. Hier heeft echt de herfst zijn intrede gedaan. Storm over Nederland: losse dakpannen/containers vd kade in de Maas. Ach het heeft wel wat :-). Nog bedankt v.jullie kaart. Precies waar ik zo van hou. De zonsondergang :-). Alhoewel ik ook erg van de zonsopgang in Australië hou. Hihi. Hopelijk 2014 weer.
    Blijf lekker genieten hè? Kus
  2. Erna:
    26 september 2012
    Wat een schitterende rotspartijen, zo hoog! Wel wat anders dan ons kleine vlakke landje! Geniet van jullie bijzondere reis! Groetjes en tot hoors.
  3. Marjan:
    26 september 2012
    in gedacht wandel ik met jullie mee, dan valt de regen die ik misschien vandaag op mijn bolletje tijdens het wandelen krijg wel mee. (trek wel mijn oude wandelschoenen aan...ga niet nog een keer op mijn sokken verder ;-) )Blijf genieten, ik kijk nu al uit naar jullie fotoboek..de foto's hier "smaken" naar meer.
  4. Gerard:
    26 september 2012
    En dan nu op naar een heel ander Amerika.. Las Vegas, veel plezier en kraken dat casino!!