De day-after in Las Vegas

2 oktober 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag is het een beetje vreemde dag. Alles spreekt over de aanslag vanuit Mandalay Bay. Overal staat de TV aan met het laatste nieuws, op de hoeken dichts bij het hotel staan Tv-ploegen en op alle grote billboards worden teksten weergegeven over bedanken van hulpverleners, gedenken van de slachtoffers en oproepen tot bloedgeven. Er is heel weinig verkeer op de “strip”, heel weinig sirenes van politiewagens enz. En (haast geen) reclame wagens. Veel shows zijn vanavond afgelast.

Maar ook gaat heel veel gewoon door. The show must go on. Alle hotels zijn open; alle gokstations zijn bezet, alle winkels doen zaken. We zijn een beetje aangedaan van dit alles. Je merkt toch, hoe dit op een volk aangrijpt.

Na het eerdere berichtje op Reislogger gaan we naar beneden ontbijten bij zo’n hamburgerboer. Bah.

Maar je wilt wat binnen krijgen. Dan gaan we naar buiten. Het is schitterend weer. We nemen de ingang, die het dichts bij is. Toevallig aan de Mandalay bay-kant. De hele rijweg is leeg. Raar hoor, twaalf banen zonder verkeer. Bij het kruispunt staan enkele politiewagens met zwaailicht. Het verkeer wordt omgeleid.

De festival locatie is echt heel dichtbij. En ook het Mandalay hotel waaruit geschoten is. Alles binnen 1 kilometer van ons hotel.

Maar de hotels hier zijn gigantisch. Ons hotel Excalibur heeft meer als 4000 kamers. Er zijn hotels, waar je een kwartier nodig hebt om langs te lopen.

We lopen de strip op naar het Noorden. Bezoeken enkele winkels o.a. een M&M zaak. Vier verdiepingen. Waar we een 8 minuten 3D-filmpje bekijken. We gaan wat verder Eten bij Subway.

Bezoeken nog wat winkels.

Rond 15:00 uur (hier) gaan we met de Deuce (de bus die 24/7 de strip afrijdt) naar ons hotel. Maar hij stopt een hotel eerder i.v.m. de afsluiting. We rusten even uit. We willen rond 17:00 uur ergens wat gaan eten en dan zien we wel verder. Momenteel zijn we in twee zones. Dat zie je ook aan de foto’s. Het zijn er wat meer dan jullie normaal gewend zijn.

1. Louise:
    3 oktober 2017
    Jammer ,het is zo'n happening daar.van alles te zien en beleven in de hotels . Ik hoop dat jullie daar toch nog iets van mee krijgen .
    Toch nog veel plezier en goeie reis terug
  2. Corry de Prieëlle:
    3 oktober 2017
    Het hele gebeuren moet een enorme impact hebben .
    Afschuwelijk wat daar gebeurd is.
    Groetjes.
  3. Cor Klop:
    3 oktober 2017
    Geen woorden even . Jullie samen goede reis terug en tot ziens.😚