Terug naar Casablanca en morgen weer thuis

24 november 2018 - Casablanca, Marokko

Zaterdag 24 november 2018

We vertrekken weer om 9.00 uur. Weer met 2 busjes. Het is een lange busreis naar Casablanca

Geschat op 7.uur rijden.

We rijden over de kustweg. De weg is vaak erg slecht met flinke kuilen en soms geen asfalt.

We drinken onderweg een keer koffie en voor de lunch stoppen we in El Jadida

Daar liepen we nog even over de markt. Prachtig om te zien al de kleuren en waren die men aanbied. Kleding, schoenen, plastic schalen, fruit, kruiden etc. etc.

Daarna rijden we over de snelweg verder.

Langs de kust leek het uitzicht op Groot Brittannië, maar over de snelweg was het Nederland.

Net zo vlak met groene velden en koeien.

Het enige wat niet klopte waren de karretjes met ezels en mannen in djellaba.

Verder was het een saaie rit.

Door een communicatie storing bij Koning Aap krijgen we een ander hotel dan afgesproken.

Maakt ons niets uit, we hebben niks te klagen over de hotels, die we gehad hebben.

Over het algemeen waren het prima hotels met goede bedden.

In een hotel hadden we problemen met het toilet, maar kregen gelijk een andere kamer.

Het hotel van gisteren had een vervelende trap, die had ongelijke hoge treden en we zaten op de 2e verdieping zonder lift.

Maar nu zitten we in een super-de-luxe hotel: grote kamer, groot bed, 2 stoelen, kleerhangers in de kast en een grote badkamer met ligbad. Zelfs is er een waslijn uit te trekken. Het is wel uit te houden.

Morgen worden we om 8.40 uur naar het vliegveld gebracht en zit deze reis er weer op

Het was een mooie reis met een prettige groep mensen.

We hebben veel gezien en gedaan en een goede indruk gekregen van Marokko.

Iedereen bedankt voor alle reacties. Het is leuk om te merken, dat het thuisfront ook met je meeleeft.

Tot een volgende reis

1. Marina van der jagt:
    24 november 2018
    goeie reis morgen en bedankt voor de reisbeschrijving xx
  2. Helma Schut:
    24 november 2018
    Een goede terugreis... jammer dat het alweer voorbij is...
  3. Louise ter Heijden:
    Goeie terugreis
  4. Wilfried en Patricia:
    24 november 2018
    goede reis. Het was alweer een mooie reisbeschrijving en foto's
    Groetjes
  5. Corry Bussching-van der Jagt:
    24 november 2018
    SlaP lekker straks en een veilige terug reis😘✈️
  6. Mariska:
    Time flies! Wel thuis.
  7. C de Prieelle:
    24 november 2018
    Heb genoten van jullie verhaal en foto's.Dank jullie wel en goede thuisreud
  8. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    Goede reis terug 😘
  9. Hans en Klara:
    24 november 2018
    Goede reis terug en weer welkom in een fris Nederland.
  10. Adri Molenaar:
    25 november 2018
    Bedankt dat ik mee mocht genieten van jullie fijne vakantie.
  11. Cor Klop:
    25 november 2018
    Hele fijne terugreis en bedankt voor het meegenieten van jullie reis. Het was alsof we het weer opnieuw beleefden. De busreis van 7 uur hadden wij per vliegtuig gedaan. Grtjes Els en Cor.
  12. Ina Klip:
    25 november 2018
    Lieve Klaas en Diny, ik heb jullie reis gevolgd, maar omdat wij de eerste week met z'n vieren in Napels en omstreken waren heb ik weinig tijd gehad om op jullie reis te reageren. Ik heb nu alles doorgelezen en begrijp dat jullie weer een mooi stukje van onze wereld hebben gezien. Ga zo door! Lieve groeten Ina en Wim Klip