Pisa

9 juni 2013 - Sarzana, Italië

Zondag 9 juni 2013

We stonden met het zonnetje op.

Heerlijk geslapen met alle ramen open

Harde broodjes gehaald bij het winkeltje.

Na het ontbijt op weg naar Pisa

Onderweg reden we door Carrara, zeer bekend om zijn marmer.

Was het ’s-ochtens nog lekker warm en zonnig, naarmate het later werd, kwamen er steeds meer donkere wolken.. En regendruppels.

Geen stortbuien, maar genoeg dat de straatventers allemaal parapluis begonnen te verkopen in plaats van de gebruikelijke zonnebrillen.

We konden onze auto in de buurt van DE TOREN kwijt, ondanks een thuiswedstrijd van de lokale voetbalclub. Wel veel supporters op straat en politie. Zelfs een paar helikopters.

Maar bij de scheve toren waren er alleen toeristen en souvenirs winkeltjes.

De toren staat scheef, echt heel scheef. Met haar 56 meter (net zo hoog als de Brielse Dom) staat ze 4,5 meter uit het lood.

Niet gek voor een toren uit 1173.

Je kon ook in de toren, de  Santa Maria Dom en het Baptisterium, maar de toegangsprijzen waren fenomenaal; € 17,= voor de toren alleen!

We namen de lunch bij een restaurant  in de stadsmuur van Pisa.

Natuurlijk en pizza. Terwijl we daar zaten kwam er een Senegaleese straatverkoper naar ons toe.

Hij was gek op Diny (african mama) en gaf haar een armband. Natuurlijk vroeg hij wel wat geld voor zijn eten.

Het is de hele middag vochtig geweest.

Daarom gaan we maar weer terug naar de camping.