Naar Midelt

15 november 2018 - Midelt, Marokko

Donderdag 15 november 2018

Vandaag hebben we een flink stuk te rijden. We rijden naar Midelt .Een dorpje bij het Hoge Atlas gebergte.

We hebben een tussenstop in het plaatsje Ifrane een wintersportplaatsje waar we koffie dronken en we kaarten en zelfs postzegels kochten.

We rijden verder en stopten bij een plaats waar apen zaten, Ook waren er mannen met mooi versierde paarden waar ze probeerden toeristen op te krijgen om een stukje te rijden.

Natuurlijk verkochten ze ook pinda’s voor de apen dus die kwamen er wel op af.

We rijden verder komen langs verschillende berber tenten en kuddes schapen, In de verte zagen we de bergen met nogal wat sneeuw erop.

We stopten nog bij een berber gezin waar we in tent binnen mochten kijken, Ze hadden een zonnepaneel staan dat was voor het opladen van hun mobiel. Binnen brandde de kachel in de keuken en er waren verschillende ruimtes gemaakt met kleden.

We stopten nog een keer voor de lunch en  voor we naar het hotel gingen nog bij een supermarktje.

Het hotel is groot en mooi. De eerste kamer was prima alleen hadden we een defect toilet en verhuisden toen naar een ontzettend grote kamer (5 bedden )

Het was vandaag prachtig weer