Yellowstone, dag 2

21 september 2017 - Island Park, Idaho, Verenigde Staten

Vannacht heeft het gesneeuwd. Normaal is dat pas eind oktober het geval, maar nu wordt de herfst overgeslagen. Dat zegt de mevrouw van de benzinepomp / kruidenierszaak / café, waar we gaan ontbijten. Ze is heel aardig. In plaats van hasbrowns (een soort gebakken geraspte aardappel) krijgen we een extra stukje bacon. Jammie.

In deze zaak vinden we ook een heel handig apparaat om bijvoorbeeld sneeuw van de auto te verwijderen. Want dat gaat niet optimaal met een bankpasje.

Dan weer op weg naar Yellowstone. Het is een groot park. Voor het beeld: Yellowstone is een oude –levendige- vulkaan. De rondweg gaat langs de krater heen en is 153 km. Oftewel 4 uur rijden, zonder te stoppen

We stoppen eerst bij het informatie centrum, om te weten welke wegen open dan wel dicht zijn.

We praten wat met de mevrouw van het centrum over het weer en het gebrek aan passende kleding. Ze verwijst ons naar de naburige trading post. Daar zouden jassen zijn met korting. Dat klopte ook. En ook bleken er vier bussen met Chinezen binnen te zijn. Ook allemaal toe aan een nieuwe jas.

Klaas koopt er eentje. En nu weer verder.

We komen in een file, want meneer Bison heeft vandaag besloten om zijn ommetje over het asfalt te houden. Sjok, sjok, sjok. En wij gehaaste mensen maar wachten

We bekijken eerst de Gibbon Falls. Er loopt een wandelpad naar het uitkijkpunt. Dit pad is redelijk begaanbaar. Maar met de sneeuw moet je goed uitkijken; Klaas is gisteren al een keer uitgegleden.

De lunch gebruiken we Canyon Village. In de winkels zijn weer bijzondere kerstballen te vinden.

Dan op naar de canyon. Deze heeft een diepte van wel 400 meter. De rivier heeft hier een waterval (94m) gemaakt, welke hoger is dan de Niagara-watervallen. Er indrukwekkend

Maar het blijft zachtjes sneeuwen of motregenen. Veel is er niet aan om te wandelen. Dus rijden we maar naar ons motel terug ( 1½ uur).

Onderweg zien we ook nog een rendier lekker gras “on-the-rocks” eten.

1. Gerard:
    22 september 2017
    Een Icescraper... dat je die niet standaard bij je hebt als je zomervakantie gaat.... En welke jas is het geworden ??
  2. Hans en Klara:
    Diny,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog een fijne reis verder.
    Ook voor Klaas en genieten.
  3. Ria en Joost:
    22 september 2017
    Gefeliciteerd met je verjaardag Diny.
    Groetjes van ons allemaal en een fijne verdere reis.
  4. Johan Balvers:
    22 september 2017
    Erg leuk weer de verslagen. Nu de sneeuw maar ik gok erop dat jullie in Las Vegas de zon krijgen . Diny, van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.....,we gaan er zo eentje op nemen !!!!Groeten vanuit het zonnige Brielle. Jacqueline en Johan.
  5. Koos en jeanet:
    22 september 2017
    Hebben jullie die sneeuwpoppen gemaakt ?
    Lopen die bisons niet per ongeluk tegen de auto,s ,anders heb je een aardig deukje .
    gr koos