Yellowstone, dag 1

20 september 2017 - Island Park, Idaho, Verenigde Staten

Vanmorgen stonden we op in een witte wereld.

Het is prachtig om te zien al die besneeuwde bomen.

Vandaag is het de eerste dag voor ons bezoek aan Yellowstone Nationaal Park. Ons hotel ligt op een half uur rijden van het park. Eerst bezoeken we het informatiecentrum en daar hoorden we van de parkwachter dat het grootste deel, vooral het hoger gelegen deel afgesloten is door de vele sneeuwval. Maar vandaag hebben we er niet veel last van en morgen zien we wel weer verder.

We begonnen met in de file staan bij de ingang, wat een drukte, en omdat een groot gedeelte van het park gesloten is blijft de drukte de hele dag. We gaan naar het gedeelte van het park waar heel veel geysers en mudholes liggen. Overal zie je rook uit de grond komen en vaak spuiten zij water en waterdamp omhoog. Prachtig. Kijk maar naar de foto’s en video’s, die vertellen het beter dan ik.

Onderweg kwamen we herten bizons en zelfs een wolf tegen op de weg. Vooral de bizons zijn erg imposant. Zij lopen over de weg in een rustig tempo en weten dat ze niet gestoord worden, de mensen wachten wel. We stopten bij verschillende geysers en wandelden eromheen vaak was er een wandelpad van planken maar door de sneeuw was het erg glad.

Het einddoel is de geyser genaamd Old Faithful deze spuit gemiddeld 1 maal per anderhalf uur en dat is het hoogtepunt van Yellowstone. We waren ruim op tijd voor de verwachte spuiter en zagen het gebeuren het is inderdaad een enorme straal. Maar wij vonden de kleinere geysers mooier.

Ondanks dat de temperatuur niet boven de 5 graden kwam en  het regelmatig hagelde, sneeuwde en regende hadden we een mooie dag.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard:
    Prachtige foto's zeg!
  2. Sylvia Stapelkamp-van Wijk:
    wat mooi zeg!
    is de sneeuw daar normaal in deze tijd van het jaar?
  3. Anita:
    Schitterend!