Naar Mount Bachelor

12 september 2017 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Mount Bachelor (2377m). Je kunt met de kabelbaan naar boven. En dat zijn we van plan. Maar helaas, de weg naar het kabelbaanstation is afgesloten vanwege de brand. Hier en daar staat info over de brand. Zo blijkt, dat er een strook van branden is door geheel Oregon; dus vanaf de Californische grens tot aan Canada 950 km!!

Geen wonder, dat de man in de straat over niets anders praat.

De Cascade Lakes Highway (die we ook hadden willen rijden) staat ook vol met rook.

Onderweg zien we nog een kampement voor fire-fighters

We besluiten om terug te keren naar Bend. Door de rook zie je weinig en de rook is zeker niet goed voor je longen. Waarom zou je extra risico’s lopen.

Eerst gaan we naar Walmart. Dat is een supermarkt. Zo groot als een voetbalveld.

We drinken koffie bij de instore McDonalds. Twee senior coffee, samen $ 1,58.

Daarna wat boodschappen gedaan. Alles naar het hotel gebracht en naar down town Bend gereden. Met eerst een bezoek aan de lokale VVV. Daar worden we goed geholpen i.v.m. de route van morgen. We blijken niet de enige Nederlanders te zijn, die dit jaar in Oregon zijn. Het zijn er heel veel. Dat komt door het Tv-programma “Wie is de Mol”. De man van de VVV spreekt dit vlekkeloos in het Nederlands uit.

We lopen wat rond, maar veel is het niet. We gaan een biertje drinken. Ons wordt Drake’s aanbevolen. We krijgen onmiddellijk twee glazen ijswater en een zak popcorn. Daarna wordt de vraag gesteld, wat we willen eten. Ook wat drinken kan. Men is heel soepel.

We zijn wat vroeg op de hotelkamer, want het is boven de 31⁰C en dan is airco wel lekker.

Morgen hebben we een lange tocht voor de boeg.

Voor Anneke: vanavond eten we pizza.

1. Helma Schut:
    13 september 2017
    Ongelofelijk wat een hoop brandhaarden. Het is te hopen dat er snel wat regen gaat vallen...
  2. Anneke Jut:
    13 september 2017
    Ik had je al gewaarschuwd over "Wie is de mol?" :)
    Bedankt voor de kaart. Gisteren binnen gehad.
  3. Cor Klop:
    14 september 2017
    Zonde van al die branden , maar gelijk hebben jullie geen risico's nemen het moet wel vakantie blijven. Weer genoten van jullie prachtige foto's. Grtjes wij zitten nu in Albi zuid Frankrijk.
  4. Marjan:
    14 september 2017
    nog wat etiketten gescoord??
  5. Ina:
    24 september 2017
    zonde inderdaad van al die branden, maar gelijk geen risico nemen.